2012. november 2., péntek

Amaránt-liszttel és céklalével készült kenyér



HOZZÁVALÓK:
54 dkg sima liszt
6 dkg amaránt-liszt
2 deci céklalé
1,5 deci langyos víz
5 deka friss élesztő 
1 teásk. cukor 
2 teásk. só
2 evk. olaj
1 db egész tojás
1 kávésk. citromlé


Elkészítése:
A hozzávalókból tésztát dagasztottam, majd duplájára kelesztettem.
Kelesztés után , átgyúrtam és kenyér vekni formára formáltam.
Kacsasütőbe raktam szilikonos sütőpapírra és a kacsa sütő teteje belsejét langyos vízzel jól bespricceltem és így raktam rá a tetejét.
30 Percig kelesztettem, majd bevagdostam és lenmagpehellyel beszórtam. ( lenmagpelyhet Herbáriában lehet venni).
Még 15 percig kelesztettem,majd a kenyeret jól lespricceltem vízzel , lefedtem a tetejével és hideg sütőben kezdtem sütni 25 percig közepes hőmérsékletű sütőben. (gáz 3 fokozat nálam)
25 perc után levettem a kacsasütő tetejét és készre sütöttem.
Amikor megsült ismét lespricceltem vízzel,majd hagytam hogy kihűljön egy kenyér rácson.
Érdekes ,hogy sülés közben valószínűleg az amarántliszttől elveszítette a színét. Sütöttem már máskor is céklás kenyeret de akkor nem raktam bele amaránt lisztet és így a színe is megmaradt.

Előző céklás kenyerem receptje :))

FÁZIS-FOTÓK:





4 megjegyzés:

  1. Hűha! Nagyon különleges recept, nagyon tetszik!!! Ki fogom próbálni, csodaszép lett!!

    VálaszTörlés
  2. Olyan szépek ezek a formázott kenyereid, és az állaguk is mindig tökéletes! :)

    VálaszTörlés
  3. Próbáljátok ki, nem csak finomak de öröm a készítésük is:))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...