2012. november 11., vasárnap

Díszített Fehér-kenyér



HOZZÁVALÓK:
60 dkg liszt
3,5 langyos víz
1 db tojás
1 teásk. cukor
2 teásk.só
1 teásk. citromlé
2 evk. olaj
5 dkg friss élesztő
LEKENÉSÉHEZ: TOJÁS,

DÍSZÍTÉSHEZ: kakaópor és burgonyapehely 

ELKÉSZÍTÉSE:

- keltésztát készítettem én szokás szerint a dagasztást a kenyérgépre hagytam
- duplájára kelesztettem kb: 40 perc
-
átgyúrtam a levegőtől, veknialakot formáltam és szilikonos sütőpapírra raktam egy kerámia sütőtálba , és letakartam egy konyharuhával
- kelesztettem 20 percig és ezután sablon segítségével kakaóporos mintát szórtam a kenyér felületére.
- szikével a mintát körbe vágtam és hagytam még kelni 15 percet
- előmelegítettem a sütőt ( gáz 3.)
- a kimaradt részeket lekentem tojással és a kenyér felét felülről beszórtam burgonyapehellyel
- sütőbe raktam és készre sütöttem



7 megjegyzés:

  1. Hogy neked mi mindenre jut időd!
    Nagyon szép!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm lányok:))
    A kenyeret a káposztához készítettem.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon gyönyörűek ezek a díszített kenyerek, nagyon kreatív fantáziára utalnak :)!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...