2012. november 11., vasárnap

Pangasius halból készült , töltött káposzta

Ritkán hozok nektek készételeket, de ez egy olyan különleges töltött káposzta ami szerintem nálunk nem szokványos, pedig nagyon finom és egészséges.




HOZZÁVALÓK:

1 kg Pangasius-halfilé pici kockára vágva
4 db közepes-fej vöröshagyma kockára vágva
15 dkg füstölt kenyérszalonna kockára vágva
2 db gerezd fokhagyma összenyomva
2 csokor petrezselyemzöld apróra vágva
1 db tojás
só,citrom-bors darálva,
0,5 liter paradicsomlé
20 dkg füstölt pisztráng
1 kisebb fej savanyú-káposzta fej
0,5 kg savanyú-káposzta
1 zacskó gyors rizs

ELKÉSZÍTÉSE:
A savanyú káposztát jól ki mossuk,a fejet lapuira szedjük.
A szalonnát zsírjára sütjük, hozzáadjuk a hagymákat és jól átpároljuk fedő alatt.
Ha kész akkor ráöntjük a halra hozzáadjuk a rizst,tojást,petrezselyemzöldet és ízlés szerint fűszerezzük
Szokásos módon megtöltjük a lapukat.
A paradicsomlevet fűszerezzük borssal sóval és beleöntjük egy laposabb  edénybe amiben fogjuk főzni a káposztát.
Felforraljuk és erre rakunk egy sor apró káposztát,szintén fűszerezzük, majd erre jön egy sor megtöltött káposzta és végül betakarjuk egy sor apró káposztával.
Szintén fűszerezzük és felöntjük annyi vízzel hogy ellepje a káposztát. Végül a tetejére rakjuk a füstölt pisztrángot és fedő alatt Kislángon kb 50 perc alatt készre főzzük.
Friss kenyérrel tálaltam, higgyétek el ,isteni finom!







13 megjegyzés:

  1. Ez tényleg nagyon különleges, de finom is lehet nagyon:) Egyszer kipróbálom:)

    VálaszTörlés
  2. Biztos finom, de én csak úgy merném a férjem elé tenni, ha előre nem árulnám el, miből készült. Ilyesmiben nagyon maradi.Egyszer tyúkhússal főztem savanyú káposztát a székelykáposzta mintájára.Nekem nagyon finom volt, ő meg ugyan megette, de megkért, hogy máskor úgy főzzem a székelykáposztát, ahogy a nagykönyvben meg van írva.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon érdekes recept! Kipróbálom hamarosan!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta, és biztosan nagyon finom is! :) Érdekes recept, kíváncsi lettem az ízére, felvettem az elkészítendők közé! :)

    VálaszTörlés
  5. Na látod, ez egy elég érdekes recept! A jó kis hagyományos , magyar darált hússal töltött káposztát halfilével tölteni! Nekem nagyon felcsigázta az érdeklődésemet, mert egyrészt piszok kevés halat eszünk, másrészt miért ne?, harmadrészt az a jóféle kis füstölt pisztráng benne mennyei lehet...:)

    VálaszTörlés
  6. Hűha, ez tényleg elég különleges, nem is értettem, hogyan jön össze a hal és a káposzta ;)

    VálaszTörlés
  7. Ez számomra nagyon érdekes és különleges... mindenesetre szívesen megkóstolnám.

    VálaszTörlés
  8. Micsoda ötlet!! Nagyon tetszik a töltött káposzta amúgy is nagy kedvencem, csak eddig még nem csináltam soha...a hal meg a másik nagy kedvenc:)

    VálaszTörlés
  9. Lányok!
    Ha szeretitek a halat ne hagyátok ki,mert mennyei:))

    VálaszTörlés
  10. Végtére is, miért ne lehetne a hagyományos ételeket űjragondolni, s a káposztába a megszokott sertés hús helyett csirkét, vagy akár halat tölteni. Szerintem nem ördögtől való. A magam részéről szeretem a halat és a tengeri herkentyűket. A világ különböző részein már ettem olyan ételeket, magam is készítettem, melyeket a magyar konyha hívei szentségtörésnek tartanak. A Te halas töltött káposztád csak finom lehetett. Bennem csak egy kérdés merült fel, mi ez a Pangus-hal, még nem hallottam róla. Nem Pangasiusról van szó??? Ha igen, azt kedvelem, minden ellenpropaganda ellenére.

    VálaszTörlés
  11. Hobbychef!
    Köszönöm hogy figyelmesen olvastad a receptet,mert így kiderült,hogy elírtam a hal nevét.
    Igen, Pangasius a hal neve, máris javítom.
    Egyébként nagyon finom a káposzta:))

    VálaszTörlés
  12. Mónika! Örülük, hogy ezt tisztáztuk. Nálam van a mélyhűtőben egy zacsckó pangazius, már tudom is, hogy mit kezdek egy részével. Rövidesn el is készítem.

    VálaszTörlés
  13. Majd figyelek nálad , kíváncsi vagyok hogy ízleni fog-e?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...