2012. november 14., szerda

Sonkával töltött napraforgó kenyér



Hozzávalók a kenyér tésztájához:
60 dkg liszt
3,5 langyos víz
1 db tojás
1 teásk. cukor
2 teásk.só
1 teásk. citromlé
2 evk. olaj
5 dkg friss élesztő
LEKENÉSÉHEZ: Tejföl
DÍSZÍTÉSHEZ: reszelt-sajt


Töltelék:
2 közepes fej vöröshagyma kockára vágva
1 marék medvehagyma apróra vágva, vagy zöld újhagyma apróra vágva
olívaolaj
20 dkg csíkokra vágott sonka
10 dkg olasz vékony sonka vagy Angolszalonna csíkokra vágva
4 db közepes savanyú uborka csíkokra vágva
2 egész tojás
ízlés szerint só,bors

ELKÉSZÍTÉSE:
Az olajon a hagymákat megfuttatjuk és hozzá rakjuk a sonkákat.
5 percig pirítjuk,majd hozzáadjuk az uborkát és tovább pirítjuk kb 
5 perc. 
Végül ráütjük a tojásokat,összekeverjük és rakhatjuk a tészta szélére körbe egy csíkban.




  - Jól bevált kenyértésztámat készítettem el és szokás szerint a dagasztást a kenyérgépre hagytam
- Duplájára kelesztettem kb: 40 perc
- Átgyúrtam a levegőtől, két-részre osztottam. 
               - Az egyik cipót megint ketté vágtam. 
- A  nagyobbal kibéleltem egy peremes sütőedényt, az egyik kisebb tészta lesz a közepe,ezt hajtogatjuk a töltelékre és a másik cipó lesz a napraforgó közepe.
- Amikor a napraforgó közepét rakjuk be előtte tejföllel lekenjük és reszelt-sajttal megszórjuk.
- Erre rakjuk rá a tésztaközepét amit ismét megkenünk tejföllel és megszórjuk reszelt sajttal.
- A kihajtogatott szirmokat is lekenjük tejföllel és megszórjuk reszelt-sajttal.
-Letakarva duplájára kelesztetjük és előmelegített sütőben szép pirosra sütjük.
Amikor szeleteljük a közebe sajt réteges és a széle töltelékes rétegű lesz.
Nagyon finom!







6 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes és nagyon guszta, el tudom képzelni, milyen finom lehetett! :)

    VálaszTörlés
  2. Fúú, ha ilyen finomságokat akartok még hagyományosan elkészíteni ajánlom: A magyar úri család konyhája c. Nincs szégyenkezni valónk.

    VálaszTörlés
  3. Hankka! -- köszönöm:))

    Névtelen! Köszönöm az ajánlást már meg is rendeltem. Kíváncsi vagyok milyen receptek vannak a könyvben:))

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű lett és nagyon finom is lehet!!!

    VálaszTörlés
  5. szerintem tetszeni fog

    VálaszTörlés
  6. Zsuzsa! Köszi:))
    Névtelen !
    Majd beszámolok:))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...