2012. november 6., kedd

Teknősbéka alakú , Fehér-kenyér

A tésztájához a jól-bevált kenyértésztámat használtam.





HOZZÁVALÓK:
60 dkg liszt
3,5 langyos víz
1 db tojás
1 teásk. cukor
2 teásk.só
1 teásk. citromlé
2 kanál burgonyapehely, Herbáriában kapható 



 
2 evk. olaj
5 dkg friss élesztő
LEKENÉSÉHEZ: TOJÁS, 

ELKÉSZÍTÉSE:

- keltésztát készítünk én szokás szerint a dagasztást a kenyérgépre hagytam
- duplájára kelesztettem kb: 40 perc

- átgyúrtam a levegőtől és elkezdtem szétosztani a tésztát a figurához
- a teknős páncélja legyen a legnagyobb tészta
- egy kisebb tésztából nyújtunk egy ujjnyi vastag kört, amire rákerül a teknős páncélja és egy fél ujjnyival legyen nagyobb a kinyújtott kör, mint a páncélnak készült cipó
- a következő cipó lesz a feje, ami a maradék tészta 3/4 része kb és végül négy kis cipót készítünk a lábaknak
- mindezt szilikonos sütőpapírra raktam és kb 30 percig kelesztettem
-  páncélját ezután bevagdostam ,lekentem tojással és előmelegített sütőben , nálam gáz 3. fokozaton készre sütöttem

FÁZISKÉPEK:







8 megjegyzés:

  1. Szuper! És komolyan irigyellek, hogy ennyi mindenre van időd: dolgozol tortázol blogolsz, Váncza-projekt és még a kelt tészták is.... megadhatnád az időbeosztásod receptjét is! :)

    VálaszTörlés
  2. De nagyon ötletes! :) Így még az én pincurkám is biztosan szívesebben enné a kenyeret! :)

    VálaszTörlés
  3. Nem semmi:) Aranyos kis kenyérke lett:) Az időbeosztás receptedre én is kíváncsi vagyok:)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm lányok:))
    Mindenkinek arra van ideje amire ő szeretne hogy legyen.
    A titok csupán ennyi!
    Főzni- sütni úgyis kell minden nap akkor meg miért ne olyat főzzünk süssünk amiben kedvünket is leljük és szívesen megeszi a család.

    De egyébként ti lányok pont ilyenek vagytok mint én:))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...