2012. november 3., szombat

Túrós kalács + Rózsa kalácskák



Hozzávalók:
2,5 dl langyos tej
1 egész tojás
csipet só
3 ek. porcukor
50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő

1 egész tojás a lekenéshez





ELKÉSZÍTÉS:

Az összes hozzávalóból kelt tésztát készítettem és duplájára kelesztettem.
30 cm-es magas-falú kör tepsibe, egy ujjnyi vastag kört nyújtottam ki kb a tészta 1/4 részéből.
Körbe a tésztára kisebb golyókat rakosgattam egymástól kissé távol, majd letakarva 25 percig kelesztettem.
Közben  elkészítettem a túrótölteléket:

- 50 deka túró
- ízlés szerint cukor
- 2 db tojássárgája
- 1 ampulla kb. 1 evk narancsolaj, ( de jó aroma is vagy citromlé + reszelt héja)
-2 db tojásfehérje keményre vert habja amit a végén keverünk hozzá + édes-morzsa 2-3 kanállal hogy felszívja a túrótöltelék nedvét.
Kelesztés után  szépen látszik, a túró helye. Beletöltjük a tölteléket de csak a golyócskák tetejéig, mert sütés közben is nőni fog a tészta és pont jó helyre fog kerülni a töltelék.
Végül tojással lekenjük és előmelegített sütőben ( nálam gáz 3.) készre sütjük.





Kimaradt egy kis tésztám és túró töltelékem ebből készültek a rózsakalácsok.







7 megjegyzés:

  1. Óóó, általában kihagyom a reggelit, de ezért felkelnék egy órával előbb ;)

    VálaszTörlés
  2. Én meg adnék is belőle csak ne lennél olyan messze:))

    VálaszTörlés
  3. De szép mindkettő,szívesen megkóstólnám.

    VálaszTörlés
  4. De helyesek! :) A rózsák és a torta is! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon ügyes vagy Mónika! A kelttésztáid vetekednek a tortáiddal!

    VálaszTörlés
  6. Ez a túrótorta ötlet veszett jó! Rózsát már én is készítettem, nagyon kelendő volt, de legközelebb ilyen túrós kalácstortát készítek! :-)) Kőszi!

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm lányok igazán aranyosak vagytok:))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...