2012. november 5., hétfő

Zsemlék



HOZZÁVALÓK:

60 dkg liszt
3,5 deci tej
1 db tojás
1 teásk. cukor 
2 teásk.só
1 teásk. citromlé
2 kanál burgonyapehely
2 evk. olaj
5 dkg friss élesztő

LEKENÉSÉHEZ: TOJÁS, MÁK A DÍSZÍTÉSHEZ

ELKÉSZÍTÉSE:

- keltésztát készítünk én szokás szerint a dagasztást a kenyérgépre hagytam
- duplájára kelesztettem kb: 40 perc
- átgyúrtam és 10-részre osztottam 
- egymástól távolabb raktam körbe és a közepébe is raktam 3 db golyócskát
- újra kelesztettem kb 30 perc, majd bevágtam és tojással lekentem majd darált mákkal díszítettem
- végül közepes hőfokon , nálam gáz 3. készre sütöttem
- ha megsültek vízzel lespricceltem őket és hagytam hogy kihűljenek
HIPP-HOPP EL IS FOGYTAK!




4 megjegyzés:

  1. De nagyon szépek lettek! Még burgonyapelyhet nem használtam az helyettesíti az élesztőt?

    VálaszTörlés
  2. Évike de jó hogy szóltál , lemaradt az élesztő 5 dkg kell hozzá.
    A burgonyapehely lágyít a tésztán és egy kicsit burgonyásabb lesz.
    A herbáriában lehet kapni 200-300 ft-ig van attól függ hágy dekás, elég sok van egy szacskóban.

    VálaszTörlés
  3. Hmm, milyen lehet ez a burgonyapehely, kíváncsi lennék :) Egyébként nagyon szépek lettek a zsemlék, látszik, hogy van benne "matéria", nem úgy, mint a boltiakban, amik már jórészt inkább levegőből állnak és szétmorzsálódnak ha beleharapsz :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm, próbált ki a burgonyapelyhet, nagyon jó:))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...