2012. december 16., vasárnap

GRÁNÁTALMA-SZÖRP



Elhatároztam hogy minden áron ha törik ha szakad gránátalma szörpöt fogok főzni.

Nem volt könnyű mert nem tudtam hogyan is kezdjek hozzá,keresgéltem a netten de mindenhol azt írták hogy a héjából kell főzni. Mivel nekem ez a megoldás nem tetszett gyorsan elvetettem.
Végül segítséget kértem a Befőzünk csoportban de ott sem főzött még senki ,így hát magamra maradtam.

Megtisztítottam a gránátalmát , még a magokat kiszedtem azt hittem megőrölök,mindenhova spriccelt és minden körülöttem piros színben pompázott Végül kész lett és elkezdtem főzni a szörpöt.




Hozzávalók:
10 db nagyobb gránátalma
megtisztítva csak a magok : 1,50 kg
1 kg cukor
1 teáskanál citromsav
víz
steril üveg

ELKÉSZÍTÉSE:
Gránátalma magokat átmostam és egy lábasba raktam, annyi vizet öntöttem rá ami ellepte és felmelegítettem, nem forraltam fel!
Ezután , összeturmixoltam és leszűrtem a magoktól
Hozzáraktam 1 kg cukrot , a citromsavat és felforraltam , majd hagytam hogy 10 percig rotyogjon.
Közben az üvegeket kifőztem vagyis beraktam a mosogatógépbe hogy steril legyen és forró.
Amikor letelt a 10 perc beleöntöttem az üvegekbe és a tetejére egy csipet tartósítószert raktam.
Lezártam és kész. Nem tudom hogy meddig állna el de nem lesz ideje hogy megromoljon, 2,5 liter lett ebből a mennyiségből és már 1 liter el is tűnt !
Nagyon finom, csak a pucolás ne lenne!


9 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jól hangzik:) Neked aztán van türelmed:)

    VálaszTörlés
  2. Szuper babramunka, mennyi türelem! Gratulálok! :-))

    VálaszTörlés
  3. Imádom a gránátalma levet! Iszom is rendszeresen minden nap (igaz bioboltból vesszük, nem én készítem). De nagyon jó ötlet ez a szörp...

    VálaszTörlés
  4. Ez Petrámnak nagyon bejönne....imádja a gránátalmát, nem győzőm pucolni! :)

    VálaszTörlés
  5. Nekem a kertben terem, két napig pucoltuk, 8 kg tiszta mag lett!! De a fegyenceknek ajánlom büntetésül a pucolását :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyöngyitől most kaptam egy leírást hogyan is kell kiszedni a magokat:))

      Törlés
  6. Jaj, jaj! Vágjuk ketté a gránátalmát, egy tál fölött, fektessük a tenyerünkbe, majd egy fakanál hátuljával ütögessük közepes erősséggel egészen addig, míg a magok ki nem potyognak. Egy darab gyümölcs megtisztítása 2-3 percet vesz igénybe.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm az tanácsot, remélem működni is fog, hamarosan kipróbálom:))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...