2013. január 12., szombat

Szalagos farsangi fánk





A receptet  TücsökBogár konyhájában láttam meg  és annyira szépen néztek ki a fánkjai , hogy késztetést éreztem magamba hogy elkészítsem.
Egyáltalán nem bántam meg mert ez a recept szuper jó!
Ezek után én csak ezt a fánk receptet fogom elkészíteni, köszönet Tücsök Bogárnak a recepttért.

HOZZÁVALÓK:
A fánkokhoz:

70 dkg finomliszt
10 dkg porcukor
1 tojás
3 tojássárgája
7 dkg olvasztott vaj
1/2 dl rum
3 dl tej
3,5 dkg friss élesztő
1 teáskanál vaníliakivonat
1 narancs reszelt héja

A sütéshez:
1 liter olaj

ELKÉSZÍTÉSE:
A fánk hozzávalóiból kelttésztát készítettem és duplájára kelesztettem.
Kelesztési idő 40 perc, meleg helyen.
Kelesztés után , kb: másfél ujjnyira nyújtottam ki a tésztát és 6 cm-es kör kiszúróval kiszurkáltam a fánkokat. 30 db fánkom lett.
Lisztezett tálcára raktam őket és letakarva 30 percig kelesztettem.
Fedeles lábasba öntöttem az olajat, ami kb 2 - ujjnyira érjen a lábasba és felmelegítettem.
Ha felmelegedett kis lángra vettem le a gázt .
A megkelt fánkok közepét ujjammal benyomtam és a lukkal lefelé raktam az olajba majd lefedtem a fedővel és kb 1,5 - 2 percig sütöttem.
Ezután levettem a fedőt , megfordítottam őket és most  fedő nélkül sütöttem szintén kb 1,5 - 2  percig.
Ez a sütési mód nagyon jó mert nem lesz nyers a közepe a fánkoknak.
Én most rumos-barackízzel és vitamin lekvárral kínáltam.

Jó sütést kívánok mindenkinek !







2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek, már a sütés előtti képen is! :)

    VálaszTörlés
  2. Jaj, de megkívántam ezeket a kis fánkokat! Sajnos én béna vagyok hozzájuk, sose lesz ilyen szép szalagos :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...