2013. január 7., hétfő

Vitamin-lekvár





Fogyóban vannak a lekvárjaim ezért most egy nem megszokott lekvárt szerettem volna készíteni és mivel mivel gyümölcsökből nem vagyunk úgy eleresztve mint nyáron ezért választottam a sárgarépát,gyömbért,narancsot és a citromot.
Korában már készítettem SÁRGARÁPA-LEKVÁRT és nagyon ízlet nekünk  
ezért gondoltam hogy most se hagyom ki hanem megbolondítom egy kis sütőtökkel,naranccsal ,gyömbérrel és citrommal.

Mindezekből a hozzávalókból egy füst alatt készítettem szörpöt is aminek szintén a
 VITAMIN-SZÖRP NEVET ADTAM

A lekvár hozzávalói:
1,5 kg vegyesen a narancsból,citromból ,répából,sütőtökből és egy kisebb gyömbér
3 csomag Dzsemfix 2:1-ben
1,5 cukor






Elkészítése:

A sütőtököt,répát gyömbért megtisztítottam és apró kockákra vágtam.
A narancsot és a citromot jól megmostam és kockákra vágtam héjastól.
(Nem lesz keserű a levár ne ijedjünk meg tőle)
Beraktam őket egy fazékba és annyi vizet öntöttem rá hogy ellepje , majd felfőztem.
Főzés után nagyon alaposan, nagyon pépesre turmixoltam le.
Az így kapott levet , mivel a zselésítő úgy írja hogy mérjük meg a leturmixolt gyümölcs levet és ehhez mérjük ki a zselésítőport.
Tehát lemértem és nekem 2,90 kg lett ezért én még hogy 3 zacskó zselésítőt tegyek bele és mivel ezek a hozzávalók nem lédúsak ezért kipótoltam 3,75 kg -ra vízzel .
Így tudtam hozzá rakni 3 csomag zselésítőport.
Hozzáadtam a cukrot és a zselésítőt,elkevertem és visszaraktam a gázra felforraltam és forrás után 3-4 percig főztem.
Steril forró üvegekbe öntöttem és mentek a helyükre.
Nekem ebből a mennyiségből, 6 db 7 decis üveg lekvárom lett.
Kóstolás után miután már megdermedt, azt kell hogy mondjam szuper jó lett.
Az összes összetevő ízét érezni lehet !



6 megjegyzés:

  1. Tetszik ez az ízkombináció! Jól kitaláltad :)

    VálaszTörlés
  2. Szuperjó ötlet Móni! Biztosan finom a lekvárod!! (a hozzávalóknál kifelejtetted a répát a sorból - ha jól láttam)

    VálaszTörlés
  3. Lányok nagyon finom lett!
    Maria köszi javítottam:))

    VálaszTörlés
  4. Meghiszem azt, hogy jó lett. A répalekvároddal szemeztem én is, de nekem most még van annyi a kamrapolcon, hogy nem kell főznöm egy darabig. :-))

    VálaszTörlés
  5. Sajnos nekem már elfogyott hisz nem számítottam bele hogy Vánczászni fogok és a Váncza süti elfogyasztja a lekvárjaimat!

    VálaszTörlés
  6. Ennek a lekvárnak a finomságán kívül az is előnye, hogy az év folyamán bármikor készíthető. Nagyon guszta, kérnék egy szelet kenyérre valót, de nekem is van.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...