2013. január 7., hétfő

Vitamin-szörp





Négy hozzávalót próbáltam összehangolni , a répát , gyömbért, narancsot és a citromot.
Régebben már készítettem hasonló szörpöket , de most mind a négy összetevőt egy szörpnek álmodtam meg.
Ahogyan én készítem a szörpöket , nagy tudomány nem kell hozzá és szerintem nem is bonyolult és ami még fontos soha nem romlott meg még egy üveggel sem, pedig bérházban lakom és nincs spájzom.

Mennyiséget nem írok mert csak úgy szemre , kb azonos mennyiségű vegyesen összevágtam a gyümölcsöket,répát ,sütőtököt és egy nagyobb gyömbért. A répát és a sütőtököt a lehető legkisebb darabokra vágtam és felöntöttem annyi vízzel hogy ellepje őket. Felraktam és felforraltam , majd forralás után hozzáadtam a narancsot,citromot  amiket jól megmostam és héjastól vágtam össze és végül a megtisztított a gyömbért.

( Narancsnál és citromnál próbáljunk vékony-héjút választani ,és ne féljünk mert nem lesz keserű tőle se a szörp se ha lekvárt főznénk)

Most is felöntöttem vízzel de csak annyival pótoltam ki hogy ellepje az összes összetevőt.
Azonnal összeturmixoltam őket és újra felforraltam és forrás után 10 percig főztem.
10 perc után rögtön levettem a tűzről és leszűrtem egy sűrű szövésű szitán.
Ilyenkor marad nekem a lé amiből lesz a szörp és a gyümölcs húsa amit soha nem dobok ki hanem kis adagokban lefagyasztom és a sütemények készítésénél használom fel.

( Bármibe fellehet használni beigli, muffionok, teasütemények , kekszek és szinte minden olyan receptbe ami kandírozott gyümölcsöt kíván
Borzasztó finommá tehetünk vele bármilyen süteményt , nálunk legutóbb a mákos-narancsos  -beiglinek nagyon nagy siker volt, ebbe a narancsos sütőtök szörp maradékát tettem bele.)

Tehát ha leszűrtök a szörpünket a levet visszatesszük a gázra annyi cukorral amennyire édesen szeretjük.
Nekem leszűrve lett 4 liter levem és ehhez 2 kg cukrot raktam, és felforraltam és 5 percig főztem forralás után. Végül steril forró üvegekbe töltöttem és a tetejükre egy csipet nátrium benzoátot raktam és lezártam az üveget és végül azonnal megfordítottam egy pillanatra, és már a helyére is raktam.
Ha nincs sötét helyünk akkor alufóliával csomagoljuk be az üvegeket így sokáig megtartják a szép színüket.
Felbontás után hűtőbe szoktam tartani.
Nekem a 4 -liter leszűrt szörpből , 5 liter szörpöm lett.

Ennek az új szörpömnek  vitamin-szörp nevet adtam.
Próbáljátok ki nagyon finom ám!

Hasonló szörpjeim , aminek szintén felhasználom a visszamaradt gyümölcs húsát!

GYÖMBÉRES-NARACSSZÖRP

NARANCSOS-SÜTŐTÖKÖS-SZÖRP

KARÁCSONYI-SZÖRP

GYÖMBÉR-SZÖRP



4 megjegyzés:

  1. Tényleg nagyon szép színe van és ez tuti, hogy 100% gyümölcs ;)

    VálaszTörlés
  2. Na most, nem ér ám kísérteni az ember lányát! ;-) Mert annyi dolgom lenne, de ez a szörp nagyon megfogott. El kell készítenem, úgy érzem! :-))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon hasznos és nagyon szép a színe is! Immunerősítő!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...