2013. február 23., szombat

Csorbaleves húsgombóccal

A levest minap láttam meg Barbinál , rögtön tudtam , hogy elfogom készíteni, mivel azonnal beleszerettem.
Érdemes Barbinál is megnézni a levest mert gyönyörűen fotózta!




Hozzávalók a gombócokhoz:
 50 dkg darált hús , bármilyen lehet nálam: marha és sertés vegyesen
1 kisebb vöröshagyma
1 db tojás
pirospaprika , ízlés szerint
petrezselyem
só , ízlés szerint

1-2 kanál kókuszolaj ,  nálam mogyoró olaj

Hozzávalók a leveshez:
1 kisebb fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
4-5 szál sárgarépa
2-3 szál petrezselyem gyökér
egy kisebb darab zeller
2 paprika
2 paradicsom
1 ek. rizs
Petrezselyem zöld és lestyán
só, bors
tejföl
2-3 kanál savanyú káposzta leve a savanyításhoz, én ecetet raktam bele

ELKÉSZÍTÉSÉT, Barbi konyhájából idézem

" A húshoz valókat összekeverjük és kis golyókat formázunk. (Én a hagymát előtte megdinszteltem és úgy kevertem a húshoz.)
A hagymákat apróra vágjuk és az olajon egy kiskanál sóval megfonnyasztjuk, majd felengedjük vízzel és mehetnek is bele a gombócok. 15 perc után mehet bele a sárga-, fehérrépa, zeller, újabb 15 perc múlva tegyük bele a felkockázott paradicsomot és paprikát. Sózzuk, borsozzuk. Mikor puhák a zöldségek szórjuk bele a megmosott (!!!) rizst, apróra vágott petrezselymet és 2 kiskanál lestyánt. Savanyú káposztalével vagy almaecettel savanyíthatjuk.
Én kettő tojásból és lisztből nokedlit szaggattam bele, hogy még kiadósabb legyen! ,,

Köszönöm Barbi a leves receptet, biztosan elfogom készíteni máskor is.

1 megjegyzés:

  1. Egyik kedvenc levesem a csorba. Erdélyben kóstoltam meg és azonnal a rabja lettem. Utoljára nyáron készült nálunk, bográcsban...IMÁDOM:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...