2013. február 16., szombat

KATICÁS - FEHÉR KENYÉR

Olyan szép idő volt ma délelőtt,ami úgy látszik hatással volt rám és a napi kenyér sütésből  ez lett.








HOZZÁVALÓK:
60 dkg liszt
5 dkg élesztő
2 evk olaj
2 evk. burgonyapehely ( Herbáriában kapható)
1 teásk. cukor
2 teásk. só
3,5 deci langyos víz

ELKÉSZÍTÉSE:
A hozzávalókból keltésztát készítünk, jól kidagasztjuk én ezt a műveletet rábízom a kenyérgépre.
 Amikor jó a tészta , cipóalakúra formálom és letakarva kb 30-40 perc alatt duplájára kelesztem.
Kelesztés után egy kisebb és egy nagyobb cipót gyúrok és egymás mellé rakom a szilikonos sütőpapírral kibélelt tepsire. Letakarom és duplájára kelesztem.
Közben előmelegítem a sütőt közepes hőmérsékletűre,nálam gáz 3.
Ha duplájára kelt akkor a nagyobbik cipó közepét bevágom , majd lekenem az egészet felvert tojással.
Darált mákból csinálok rá pöttyöket, két szem bors a szeme és már megy is a sütőbe.
Készre sütöm, kb 45 perc.
Sütés után két fogpiszkálóra szúrok egy kevés datolyát és ezek lesznek a katica szarvai.
A végső cél eléréséig kötök egy selyem szalagot a nyakába.








Egy kicsi másképpen, ételfestékes vízzel kentem le sütés előtt a szárnyát és a pöttyöket.
Gyerekeknek viszem ajándékba:))








9 megjegyzés:

  1. Hát Móni, Te aztán nem vagy semmi. Irtó édes a katica kenyér. :-))

    VálaszTörlés
  2. Nem semmi ez a kenyér!Nagyon ötletes vagy.

    VálaszTörlés
  3. Micsoda ötlet! :) Nagyon klassz! :)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Mónika!
    Ennyire aranyos kalácsot sosem láttam még :) Egyébként is nagyon gusztusos és szép finomságokat készítesz, csak gratulálni tudok.
    Nekem külön nagyon tetszenek a tálalások, körülöttük a dekorációk :)
    Üdvözlettel: Annamari

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Annamari!
      Köszönöm a kedves szavakat és örülök hogy tetszenek a receptek és képek amiket készítek az olvasók számára.
      Szeretettel üdvözöllek a blog olvasói között és remélem sokszor be-be nézel hozzám:))
      Üdvözlettel : Mónika

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...