2013. február 13., szerda

Nutellás - kiflik és sajtos bagett




Teljesen más néven figyeltem fel erre a receptre HaniZoli, Fózni jó ,de sütni még jobb blogján.
Nagyon megtetszett és mivel Hajni és Zoli bármilyen töltelékkel ajánlja elkészítését a tésztának , én úgy gondoltam nutellás kifliket és sajtos bagettet készítek a tésztából.
Örülök hogy kipróbáltam mert tényleg jó a tészta édes és sós sütiknek is.


HOZZÁVALÓK:

60 dkg kenyérliszt  (nálam : sima fehér liszt )
2 tojássárga
2 dl langyos tej
1 ek cukor
1 bő kk só
2,5 dkg élesztő
10 dkg puha vaj
tejföl ( kb 2 dl)

Elkészítése:
A hozzávalókat bepakoltam a kenyérgépbe és rábíztam a dagasztás műveletét.
30 percig pihentettem, majd átgyúrtam a tésztát és ketté vágtam.
Az egyik cipót 9 részre osztottam és köralakokra nyújtottam ki őket.
Egy teáskanál nutellát raktam a tészta közepébe és felcsavartam , majd szilikonos sütőpapírral kibélelt tepsire raktam a kifliket , kissé távol egymástól és újból kelesztettem 20 percig.
Közben előmelegítettem a sütőt közepes hőmérsékletre ( gáz 3. )
Tojással lekentem a kifliket és készre sütöttem.









A másik cipót négy felé osztottam és rudakat formáltam belőlük, egy másik tepsibe raktam őket szintén egymástól távolabb és 20 percig kelesztettem, lekentem tojással sütés előtt és bőven megszórtam reszelt sajttal, végül készre sütöttem.







Hajni , Zoli .. köszönöm a receptet, biztosan fogom máskor is hasznosítani.

4 megjegyzés:

  1. Nekem is az tetszik benne, hogy édes és sós változatban is készülhet, nagyon finom lehet nutellával töltve is! :)

    VálaszTörlés
  2. Kettő az egyben! és biztos finomak voltak!

    VálaszTörlés
  3. Na, ez a sajtos bagett nagyon jól jött most! Agonizáltam, hogy mi legyen a holnapi kemencés péksüti. Köszi az ötletet! :-))

    VálaszTörlés
  4. Milyen jó! Örülök, hogy elkészítetted. Szeretek én is egy csapásra két legyet ütni:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...