2013. március 24., vasárnap

Csicsóka krémleves

Nagyon szeretem Borbás Marcsi műsorát a Gasztroangyalt

Nem olyan régi műsorában foglalkozott a csicsókával , ahol ezt a levest is elkészítette. Nagyon megtetszett és mivel váratlanul szembe találkoztam a csicsókával amikor a férjem haza hozta a zöldségesből, nem volt kérdés hogy ez a krémleves fog elkészülni belőle.


Hozzávalók:
½  kg csicsóka
1 fej vöröshagyma
2 szál halványító zeller
3-4 gerezd fokhagyma
2 dl tejszín
1 evőkanál kukoricaliszt
1 kis csokor petrezselyem

fehér-bors
olíva olaj

Levesbetét:
pirított dióbél
kék sajt

Elkészítés:


Csicsókát megpucoltam, pont úgy ahogyan a krumplit szoktuk.
Kis kockára vágtam, megmostam és félre raktam.
Halványító zellert  amit Angol zellerként is ismerhetünk, megmostam és feldaraboltam.
Vöröshagymát, foghagymát megtisztítottam és apró darabokra vágtam.
Kevés olajon megfuttattam a hagymákat, hozzákevertem a csicsókát és a zellert , átpirítottam és felöntöttem vízzel, fűszereztem sóval borssal és letakarva egy fedővel puhára főztem.
Amikor elkészült, puhák a zöldségek ,botmixerrel pépesre összeturmixoltam.
Folyamatos kevergetés mellett hozzákevertem a kukoricaliszttel elkevert tejszínt .
Csak egyet kell forralni rajta és máris készen van.
Felaprított friss petrezselyemzölddel és kockára vágott kék sajttal tálaltam.



10 megjegyzés:

  1. A csicsóka és a belőle készült ételek számomra még felfedezésre váró terület. Nagyon tetszik a recepted, a halványító zeller külön díjazandó hozzávaló. A dió és a kék sajt pedig igazán különlegessé teszi a levest:)

    VálaszTörlés
  2. Leginkább nyersen szeretem a csicsókát, nekem főzve/sütve túl édes. Nagymamáméknál terem a kertben, most is van egy darab a hűtőben. De a kéksajttal lehet még én is megkóstólnám:)

    VálaszTörlés
  3. A héten én is készülök csicsóka krémlevest főzni.Mi mindenhogyan elkészítve szeretjük, termesztem is a csicsókát.

    VálaszTörlés
  4. Hmm, nagyon finom lehet, még én sem próbáltam.

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörűen tálaltad, nagyon kívánatos! :) Csicsókával én csak nemrég találkoztam, tányérra még nem került, pedig biztosan finom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi lennék a véleményetekre, mert nálunk a lányomnak nem ízlett de nekem és a férjemnek nagyon ízlett:))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...