2013. március 30., szombat

Húsvéti Cipó




HOZZÁVALÓK:
60 dkg liszt
1 db tojás
3 dkg friss élesztő
2 evk olaj
1 teáskanál citromlé
2 teáskanál só
1 teáskanál cukor
3,5 deci langyos víz

ELKÉSZÍTÉSE:
Az összes hozzávalót bepakoltam a kenyérsütő gépbe és a dagasztási programot használtam.
( Kézzel is készíthetünk , dagasztással kenyértésztát )
Amikor duplájára kelt kb 40 perc, átgyúrtam a levegőtől és bekapcsoltam a sütőt ( gáz 3. )
Cipó alakot formáltam a tésztából és egy szilikonos sütőpapírral kibélelt tepsire raktam, letakartam és 30 percig újból kelesztettem. Amikor megkelt , a tejére egy keresztet nyomtam egy fakanál segítségével, de nem vágtam be.  Vízzel lekentem. A benyomott részre kukoricadarát szórtam és a többi felületre pedig sima lisztet szórtam. Beraktam a sütőbe és készre sütöttem.
A nyomás mentén sütés közben szépen szét fog nyílni.
Ha megsült a cipónk , vízzel ismét lekentem.


2 megjegyzés:

  1. Milyen szép! Új technika, kipróbálós:-)
    Áldott húsvéti ünnepeket Nektek!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...