2013. március 7., csütörtök

Juhtúrós csavar





Nem olyan régen láttam ezt a tészta receptet , HajniZoli-nál ők Hagymás,sajtos tekercset készítettek belőle.
Köszönöm nekik a receptet, nagyon finom puha tésztát kaptam, de én a joghurtba még juhtúrót is kevertem és ezzel kentem le a kinyújtott tésztát.

HOZZÁVALÓK a TÉSZTÁHOZ:

40 dkg liszt
1 kiskanál só
bazsalikom,
2 dl langyos tej
2 dkg friss élesztő
3 evk. tejföl
10 dkg olvasztott, vagy puha vaj

A TÉSZTA LEKENÉSÉHEZ:
1 dl natúr joghurt
60 grm juhtúró
só, bors, kevés pirospaprika
A LEKENÉS UTÁN EZZEL SZÓRTAM MEG:
10 dkg sajt + a szóráshoz
2 fej vöröshagyma megpárolva

ELKÉSZÍTÉS:
Én a tészta hozzávalóiból kelt tésztát készítettem, majd duplájára kelesztettem.
Idő közben lereszeltem a sajtot és felvágtam vékony szeletekre a hagymát , amit kevés olívaolajon megfuttattam. Kinyújtottam a tésztát és összekevertem egy edényben a juhtúrót, joghurtot , sót és a borsot, kevés pirospaprikát. Ezzel a keverékkel lekentem a tésztát és rászórtam a párolt hagymát és a reszelt sajtot.
Hosszú csíkokra vágtam fel a tésztát és csíkokként ketté hajtottam és összecsavartam.
Szilikonos sütőpapíros tepsibe raktam őket és tojással kentem le. Végül reszelt sajttal bőven megszórtam őket és előmelegített sütőben készre sütöttem.




6 megjegyzés:

  1. A sajátkészítésű sós sütiknek nincs párja! Nagyon finom lehet :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon étvágygerjesztőek! :) Szeretjük a juhtúróval készült nasikat, ez is biztosan nagyon finomságos! :)

    VálaszTörlés
  3. Megkívántam, egy hasonló receptem nekem is van, sorra kell kerítsem:)

    VálaszTörlés
  4. Jaj, de szépek. Nagy kedvencem az ilyen sós, talán még a sütinél is jobban szeretem! ;-))

    VálaszTörlés
  5. Örülök, hogy elkészítetted! Juhtúróval is finom lehet. Guszták a képen:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...