2013. március 23., szombat

Medvehagymás - Borjú pörkölt kuktában főzve , Turós dödöllével tálalva


Hozzávalók:
1 kg kockára vágott borjúhús
2 nagyobb, vöröshagyma apróra vágva
30 db kisebb levelű medvehagyma csíkokra szeletelve
1 teáskanál borókabogyó
kevés szerecsendió  reszelék
Ízlés szerint: só, bors, pirospaprika, 2-3 db babérlevél
4 deci víz, kevés olívaolaj



ELKÉSZÍTÉSE:
Olajban  megfuttatom a vöröshagymát és hozzárakom a húst.
Átpirítom húst fehéredésig és hozzá keverem a medvehagymát.
Sózom ,borsozom, hozzáadom a fűszereket és végül a pirospaprikát.
Átforgatom egy-két percig és felöntöm a vízzel.
( Ha kuktában főzzük csak annyi vizet öntsük rá amennyit a főzés után szeretnénk hogy rajta legyen, mivel a kuktában gőz van és nem párolódig el a víz ! )
Lezárom a kuktát  a szeleppel függőlegesen és felforralom, a legnagyobb gáz lángon.
Amikor a szelep fütyül , távozik a gőz leveszem a gázt alatta a legkisebbre és a szelepet vízszintes állásba állítom. Ínnem számítom a főzési időt , ami ebben az esetben borjúhúsnál 30-perc.
Amikor letelik a főzési idő, elzárom a gázt alatta és hagyom hogy egy kicsit lehűljön.
A kukta lehűlését meggyorsíthatjuk ha a kuktát hideg folyó víz alá tesszük 3-4 perce.
Ezután nyitom fel a szelepet így eltávozik a megmaradt gőz, majd
egy konyharuhával letakarom és óvatosan kinyitom a kuktát.





TURÓS SPENÓTOS DÖDÖLLE:





HOZZÁVALÓK:

1kg burgonya
1 evőkanál só
25 dkg liszt
2 evőkanál olvasztott zsír
15dkg juhtúró
  500 ml tejföl
10dkg szalonna
1 marék spenót csíkokra vágva

ELKÉSZÍTÉSE:

Burgonyát megtisztítottam, kockára vágtam és annyi sós vízbe raktam fel főni ami éppen csak ellepte. Amikor puhára főtt összetörtem a vizével együtt. Hozzákevertem a csíkokra szeletelt spenótot , lisztet és az ízlés szerint borsot és sót.
Leszűrtem a kisütött szalonnát a zsírjától és a zsírba mártottam egy kanalat és kanállal formáltam ki a dödölléket. Előzőleg elkészített magasabb falú hőálló kerámia edényt kiolajoztam és ebbe rakosgattam a dödölléket egymás mellé sorba.
Ezután a túrót összekevertem a tejföllel és a dödöllére öntöttem és egyenletesen elkentem a tetején. Végül rászórtam a pirított szalonnákat.
Előmelegített sütőbe készre sütöttem.







4 megjegyzés:

  1. Ej az a dödölle, milyen rég felfigyeltem én az érdekes nevére, de még sosem próbáltam, de nagyon guszta nálad, nagyon tetszik:)

    VálaszTörlés
  2. Spenótosan nem készítettem még, kipróbálós.Jól talál ez a két kombináció!
    Spenótot mennyit tettél bele?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó hogy szóltál elfelejtettem a spenótot hozzá írni a recepthez.
      Egy marék spenótot vágtam csíkokra és kevertem hozzá:))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...