2013. március 14., csütörtök

Párizsi csirkemell , nem bő-olajban sütve

Már egy jó ideje hogy én nem ehetek semmi olyan ételt ami bő olajban sül ki.
Viszont mindig szerettem a panírozott rántott húst, ezért találtam ki ezt a variációt.
Hál-istenek a család is hozzászokott sok -sok változtatásokhoz és csak néha csábulnak el.
Már nagyon régen így készítem és ismerősöm unszolására került most fel a blogba.
Mivel ő mindig azt mondja : ,,Mónika egészségesen főzöl és ez soha nem írod meg a blogba "
 Igyekszem a kérésnek eleget tenni, íme a recept!



HOZZÁVALÓK:
1 kg csirkemell filé vékony szeletekre vágva
6 db tojás
3 deci tejszín
5 dkg reszelt sajt
só, bors, kevés zsemlemorzsa
2 evk. olívaolaj

ELKÉSZÍTÉSE:

A csirkemelleket vékony szeletekre vágom, sózom borsozom.
Egy hőálló magasabb falú edény aljára rakom a 2 evk. olívaolajat és megszórom kb 1 evk zsemlemorzsával.
1,5 deci tejszínt összekeverek 3 db tojással, sózom borsozom.
A csirkemelleket lisztben egyenként megforgatom , ezután beleforgatom a tejszínes-tojásos masszába és egyenként egymás mellé rakom az edénybe. Fontos, hogy csak egy réteget készítsünk, semmi esetre se rakjuk egymásra a tojásos csirkemelleket!
Ha ezzel készen vagyok , akkor a maradék tojásos masszához ami maradt , hozzá keverem a többi tojást , sajtot , 2 evk. lisztet és a csirkére öntöm.
Ennek tetejére nagyon kevés reszelt sajtot szórok !
Előmelegített sütőben szép pirosra sütöm.
Ha jól dolgoztunk , akkor szeleteléskor szép vastag bundánk lesz a csirkemell tetején.
Vegyes nyers saláta keverékkel tálaltam, amihez kapros joghurtos öntetet készítettem.

A saláta összetevői:
Zeller, fejes saláta, fehér-lila káposzta , sárgarépa és ananász

Nagyon vékony csíkokra vágva , vagy reszelve





8 megjegyzés:

  1. Hát nem tudom Móni, nekem nagyon nem jön be ez a blog-forma, de ha Neked így jobb, majd beleszokom.... Számomra teljesen átláthatatlan! A recepted meg fincsi! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A többi verzióba már nem tudtam képeket feltölteni és írni nem mindig engedte és a blogler ezeket a formátumokat javasolta. De még keresgélek hátha találok valamit:))

      Törlés
  2. Mónika, ezt ki fogom próbálni, én is igyekszem minél kevesebb olajban sütött ételt enni.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó ez a recept, ki fogom próbálni!! Örömmel látom, hogy Te is dinamikusra váltottál:).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon nehezen szoktam meg, és képzeld neked meg azért nem tudtam megjegyzést írni mert az opera böngészőt le kellet cserélnem Mozillára és csak akkor hozta nekem is ki hogy írhatok neked. Valószínű hogy ezt a dinamikus verziót nem támogatja az opera!
      De most már majd megyek hozzád is írogatni mert már tudok:))

      Törlés
  4. Tetszik a recept, le is mentettem - hozzál ilyet gyakran! :)
    Ez a fajta blogverzió nekem sem nagyon jön be - de mindig is tudtam, hogy én egy picit "régimódi" emberke vagyok. Nehezen változtatok - bár ez nem mindig rossz tulajdonság ám. ;-) Különben meg az a lényeg, hogy Neked tetszik, hogy Te jól érezd magad "benne". :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igyekszem majd , a blogot megváltoztattam közkívánatra:))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...