2013. március 30., szombat

Rahátos Foszlós Kalács




Hozzávalók: 
2,5 dl habtejszín
1 egész tojás
1 tojásfehérje
 csipet só
3 ek. cukor
50 dkg liszt
2 dkg élesztő
5 nagy kocka rahát kisebb darabokra vágva


Lekenéshez:
1 tojás sárgája

ELKÉSZÍTÉSE:
A hozzávalókat + a rahátot is bepakoltam a kenyérgépbe és ráhagyom a dagasztás műveletét.
Duplájára kelesztettem kb 40 perc. Előmelegítettem a sütőt ( gáz 3. )
A megkelt tésztát kettévágtam úgy hogy az egyik fele kicsit nagyobb legyen a másiktól.
A nagyobbikat ismét kettévágtam és külön-külön rudakká sodortam.
A két rudat összetekertem és a tetejét lelapogattam és tojással lekentem, ez lesz az alja a kalácsomnak.
A kisebbik részt három részre vágtam és ezeket is rudakká sodortam.
Ebből egy fonatot készítettem és a tojásos részre az előző fonatra raktam.
Szilikonos sütőpapírral bélelt tepsire tettem és letakartam kb 30 percre, míg duplájára nem kelt.
Sütés előtt tojássárgájával lekentem a kalácsot és szép pirosra sütöttem.

Még-egyszer köszönöm Ildinek  és Gabynak  a rahátot, mert nélkülük ez a finom kalács nem készült volna el!




3 megjegyzés:

  1. Gyönyörű lett a kalácsod! És biztos nagyon finom!
    Békés, meghitt húsvétot kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
  2. Jaj, de szép foszlós lett! :) Kellemes, pihentető ünnepet kívánok! :)

    VálaszTörlés
  3. Szép lett és finom is a rahátos kalács! A fonása is nagyon tetszik:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...