2013. április 8., hétfő

Füstölt gomolyával készült fehér kenyér

 Füstölt gomolya sajtom volt itthon és hiába zsírpapírba volt csomagolva egy kicsit elkezdett a felülete száradni. Ezért lereszeltem és felhasználtam a kenyér készítéshez. Gyönyörű lett a kenyér , látszanak  a füstölt barna reszelékek a kenyérhéján és nagyon finom az íze. Mindenkinek ajánlom , próbáljátok ki!



HOZZÁVALÓK:
60 dkg sima liszt
1 csomag szárított élesztő
2 kávéskanál só
1 kávéskanál cukor
2 evőkanál olaj
3,5 deci langyos víz
20 dkg füstölt gomolya le reszelve

ELKÉSZÍTÉSE:
A hozzávalókat bepakoltam a kenyérgépbe és a dagasztás műveletét rá bíztam.
( Természetesen kézzel is dagaszthatunk tésztát ha nincs gépünk)
Dagasztás után duplájára kelesztettem, majd átgyúrtam a levegőtől és kenyér vekni alakot formáltam a tésztából. Szilikonos sütőpapíros tepsire rakom és letakarva duplájára kelesztem , kb 35 perc.
Előmelegítem a sütőt nálam gáz 3. Az utolsó 5 percben bevagdosom a kenyér tetejét és amikor már egy kicsit szét nyílt a bevágás , akkor lespriccelem meleg vízzel az egész kenyeret és berakom a sütőbe. Készre sütöm kb 45 perc. Amikor készen van ismét még forrón lespicceltem vízzel.
Nagyon finom puha kenyérkét kaptam, a család kedvence lett.


4 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...