2013. április 21., vasárnap

Füstölt húsleves, kuktában főzve

 Lányom húsleves függő , ezért nálunk egy héten 3-szor is főznöm kell húslevest.
Mindenféle húsból főztem már húslevest  és a füstölt húslevest egy barátnőmtől tanultam jó pár évekkel ezelőtt  Azóta is nagy kedvence a családnak. Van amikor csirke- sertés húshoz is rakok pluszban egy darabka füstölt pörcöt mert így is egy másfajta húsleves ízt kapunk.





HOZZÁVALÓK:
Leves zöldségek
Füstölt tarja vagy pörc, vagy oldalas bármi jó:)
szemes bors, só ,  csipetnyi pirospaprika
Leves tészta a tálaláshoz

Azért nem írtam mennyiséget mert ugyan úgy kell elkészíteni mint ha egy hagyományos húslevest készítenénk és szerintem mindenki szemre rakosgatja bele a hozzávalókat. Ki-ki hogyan és mennyi zöldségekkel szereti.




Elkészítése:
Ha füstölt tarjából vagy oldalasból készítem akkor mindig kiáztatom a húsokat vízben egy pár órára vagy egy éjszakán át. De ha füstölt pörcből készítem akkor csak átmosom és feldarablom és már rakom is a levesbe.
Ha hagyományos módon és nem kuktában készítem a húslevest , ugyan úgy járok el mintha rendes húslevest készítenénk. Vagyis felrakom vízbe a füstölt húst lehabozom és utánna belepakolom a zöldségeket, fűszereket és kis lángon készre főzöm. Kb 1-1,5 óra.

.... de nekem erre nincs időm ezért kuktában főzöm és ugyan olyan finom!
Tehát: Belepakolok mindent a kuktába a fűszereket is a húst kisebb darabokra vágom mint egyébként szoktuk a húslevesbe és a répát zöldséget is. Felöntöm annyi vízzel ameddig a kuktában a jelölés mutatja,majd lezárom a kuktát. Nagy lángon felforralom , ilyenkor sípolni kezd a szelep a kuktán.
Ekkor leveszem a gáz lángját a legkisebbre és a szelepet a kuktán függőlegesről vízszintesre állítom és innen számítva 40 percig főzöm.
Higgyétek el kuktában is lehet tiszta gyönyörű húslevest készíteni és az íze is mennyei!





Jó étvágyat!

8 megjegyzés:

  1. Füstölt hússal még soha nem készítettem húslevest, de nagyon kíváncsi lettem az ízére, nem lehet rossz! :) Nagyon guszta a képeken! :)

    VálaszTörlés
  2. Párom is szokott füstölt hússal húslevest főzni, nálunk a húsleves az ő specialitása! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó neked, hozzám is jöhetne néha főzni:))

      Törlés
  3. Az a kukta! Ha ilyen szépségem lenne, lehet megbarátkoznék én is a kuktás főzéssel :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kuktát decemberbe vettem , pont ezért mert annyira megfogott a szépsége.
      Én is először idegenkedtem a benne főzéstől , de most már imádom , mert olyan gyorsan elkészülnek a fogások benne és finomak is.

      Törlés
  4. Én majdnem mindig kuktába főzöm a húslevest. Nincs gőz a lakásban, hamarabb megvan és ugyanolyan fincsi, mint hagyományosan főzve. Viszont füstölt hússal még nem próbáltam, de a következő azzal lesz:-) gyönyörű a kuktád!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki mert a füstölt hússal készült húsleves valami mennyei.
      Ez a kukta belűről is zománcozott és most vettem egy kisebb kuktát ami rozsdamentes fém és képzeld az tapasztaltam hogy a fémbe nem olyan szép tiszta a leves mint a zománcozottban. Hogy miért az nem tudom!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...