2013. április 9., kedd

Mentás lapocskák

 Lapocskákat a lányomnak találtam ki, mivel nagyon szereti a mentás édességeket.
Adtam belőlük a kolléganőimnek is tesztelésül, ami jól sült el mert azt kérdezték hol lehet ilyet venni?
 Igaz édes íze van ,de az étcsokoládé ellensúlyozza az édességét.





HOZZÁVALÓK:
30 dkg porcukor
12,5 dkg sűrített tej
kb 1 evőkanál mentalikőr ,

BEVONÁSHOZ 15 dkg étcsokoládé

ELKÉSZÍTÉSE:
Az összes hozzávalót egy tálban összekeverjük, nyújtható tészta állagot kell hogy kapjunk.
Ha szükséges adjunk még hozzá porcukrot vagy likőrt.
Porcukros munkafelületen kinyújtjuk és kör kiszúróval kiszúrjuk , amiket szilikonos sütőpapírra rakunk sorba. Fontos a papír mivel puha a menta tészta és nem fog feljönni szépen a lapocska a tálcáról. Ha kiszúrtuk ,hűtőbe rakjuk egy éjszakára. Másnap,langyosra felolvasztjuk vízgőz felett a csokoládét és a lehűtött lapoknak a felét behúzzuk a csokival. Ismét hűtőbe rakjuk dermedni addig míg a csokoládé meg köt rajtuk.
Finom-édes -mentás édesség,ami kitűnő Gasztro -ajándék is lehet.





13 megjegyzés:

  1. Hát ez szuper, házikészítéső after eight, és mélg olcsóbb is ;) Bár én nem szeretem, de hercegem imádná :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem After eight! Inkább csak mentolos lapocskák, bár előbb utóbb csak rá jövök hogyan is készül az After eight,mert a lányom azt imádja a legjobban.

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik nekem ez a recept, csak nincs mentalikőröm.Agyalok, mivel lehetne helyettesíteni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Menta szirup is jó vagy borsmenta szirup lenne a legjobb mert annak nincs színe de én sajnos még nem kaptam sehol. A Lidl-ben szoktam venni a likőrt és menta szörp is van ott az is jó mert sűrű zöld színe van ,én koktélokhoz szoktam használni, de csináltam már ezzel a szörppel is a lapocskákat.

      Törlés
  4. Nagyon jópofák és bár én nem vagyok oda a mentolos csokiért sem, anyósom nagyon szereti és készülök gondolatban a májusi szülinapjára egy "after eight"-tortával. Milyen jó kiegészítői lennének ezek annak, igaz? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen jó az ötlet:))
      Nekem van két tortám is amiben after eight -csokit használtam, ha gondolod nézd át a receptjeiket, hát ha jó lesz! A lányom imádta:))

      http://bibimoni.blogspot.hu/2012/10/mentas-mascarpone-torta.html

      http://bibimoni.blogspot.hu/2012/05/after-eight-epres-csokolade-torta.html

      Törlés
  5. Apukámnak teljesen megfelelne! De hogy ne legyen olyan édes, működne kevesebb cukorral? Gondolatban a friss mentát már meg is áztattam forrásban lévő sűrített tejben, hagytam kihűlni és másnapig hűtőbben érleltem. Majd cukorral túltelített oldatot készítek, nyújtom, szikkadni hagyom. Kiszúrom, mártogatom. Hogy örül neki mindenki! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A cukortól áll össze tészta szerűnek. de én is még csak kísérletezek vele és eddig ez a módszer lett a legjobb. Úgy látom sokunkat izgat ez a recept és hátha közösen kitalálunk valami nem édes receptet ami működné is.
      Hajrá lányok!!!

      Törlés
  6. Nagyon szuperek ezek a mentás lapocskák!

    VálaszTörlés
  7. Guszta, az édessége ellenére is finom lehet, hiszen csokival van bevonva! :) Visszanéztem a mandulás fenyőimet, hasonlóan készül, csak tojásfehérjével. Azért jutott eszembe, mert az eredeti recept szerint az is mentolos lenne, csak nem kaptam hozzá borsmenta aromát, ezért lett nálam mandulás! :) http://hankka.blogspot.hu/2012/11/mandulas-fenyok-sad-xi-fordulo.html

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...