2013. április 19., péntek

Szezámmagos kenyér




HOZZÁVALÓK 0,5 kg -s kenyérhez:

30 dkg sima liszt
2,5 dkg friss élesztő
1 evk. olívaolaj
1 teásk. só
fél teásk. cukor
2 evk. szezámmag
egy kisebb tojás
1,75 ml langyos víz

A kenyér beszórásához : kevés szezámmag

ELKÉSZÍTÉSE:
Az összes hozzávalót bepakoltam a kenyérgépbe és ráhagytam a dagasztás műveletét.
( Ha nincs gépünk, akkor a hozzávalókból hagyományos módon készítünk kelt-tésztát.
Fontos hogy jól dagasszuk ki a tésztát! )
Dagasztás után kb 35 percig duplájára kelesztettem, előmelegítettem a sütőt közepes hőmérsékletre nálam gáz 3. Amikor duplájára kelt a tészta, átgyúrtam a levegőtől és vekni formára formáltam .
Egy 1 literes kenyér sütő formába raktam a tésztát és letakarva ismét duplájára kelesztettem.
Végül vízzel bőven lespricceltem és megszórtam szezámmaggal, majd az előmelegített sütőben készre sütöttem. Sütés után még forrón vízzel ismét lespricceltem és hagytam hogy kihűljön.





3 megjegyzés:

  1. Nagyon szép finom kenyérke! Lehet hogy kipróbálásra kerül egyszer nálam is mert nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki, kenyérsütő gépem ugyan tönkrement, de tálas mixer dagasztó spiráljával is jól ki lehet dolgozni a tésztát! :) Kipróbálós lesz ez a kenyérke nálunk is! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...