2013. május 5., vasárnap

Epres túrótorta , variációk





Hozzávalók :
50 dkg. túró
10 dkg. vaj
30 dkg. porcukor
5 db. tojássárgája
 2 cs. vaníliás cukor
3 dl. forralt tej
40 grm étkezési zselatin por ( 2 cs. )
Lucullus zseléport használtam

A rátéthez :
 1 csomag , színtelen gyümölcs torta zselé + 3 deci forró víz
1 csomag , piros torta zselé + 3 deci forró víz
Váncza -torta zselét használtam ami  50 grm / csomag
eper szeletelve

Elkészítés :
- a vajat, vaníliás cukrot, porcukrot, és a tojássárgájákat, habosra keverjük
- a túrót villával áttörjük
- kevés tejben feloldjuk a zselatin port, és hozzákeverjük a forró tejhez
- a vajas masszához keverjük a túrót, és végül a tejes zselatint
- ne ijedjünk meg , mert ez egy híg massza lesz, de a zselatintól meg fog kötni
- ezt a túrós masszát egy hideg torta karikába öntjük, és egy háromnegyed órára a hűtőbe rakjuk dermedni
 - ez alatt felszeleteljük az epreket hosszában
 - 1 csomag színtelen gyümölcs torta zselatint, összekeverjük a forró vízzel
  - kivesszük a tortánkat a hűtőből, kissé már megdermedt, és rárakjuk az epreket egy rétegben
-  ráöntjük a színtelen elkészített zselét
- 10 percre berakjuk a hűtőbe, közben a piros torta zselét keverjük össze a forró vízzel, kivesszük a színtelen zselés tortánkat, a tetejére még egy sor szeletelt epreket rakunk és erre
 óvatosan ráöntjük az elkészített piros zselét, és hűtőbe rakjuk egy pár órára vagy éjszakára, hogy jól meg dermedjen a túrós massza, mert csak így lehet szépen szeletelni.

Két tortát készítettem el és az egyikre csak ráhalmoztam az eper szemeket amiket langyos zselatinnal ragasztottam egymáshoz.

Ezzel a recepttel készítettem már barackos -túrótortát és szedres túró tortát is , amit a

SÜTÉS NÉLKÜLI SÜTIK  Címkéknél nézhettek meg !
















14 megjegyzés:

  1. Mónika, nagyon szépek lettek a tortáid. Nálunk már el is fogyott. Itt is kívánok neked boldog névnapot!

    VálaszTörlés
  2. Isten éltessen! Klasszak a tortáid :)

    VálaszTörlés
  3. De szépek, jó is lenne most egy kis eper:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt van lassan a szezonja:)) Biztos te is fogsz valami finomságot eperrel készíteni, én meg alig várom hogy olvassam mi is készült belőle:))

      Törlés
  4. A lányomnak készítettem joghurtos epertortát, de az eperre öntött zselém borzalmas lett. Nem vízben, hanem eperszirupban oldottam fel, szerintem itt volt a bibi. Maga a torta finom volt:-) következőbe majd így készítem! Köszi:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van amikor eperszörppel készítem, de akkor felhígítom a szörpöt úgy mintha szörpöt szeretnék inni és akkor is működig:)) .... de a szirup túl sűrű a zselének és nem lesz szép átlátszó se. A Váncza torta zselé komolyan mondom szuper és könnyű elkészíteni:))

      Törlés
  5. A mi hűtőnkben is tudnék neki helyet szorítani! Nagyon guszta! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha közelebb lennél én meg adnék a hűtődbe:))

      Törlés
  6. Gyönyörűek! :) Figyu Móni, nem nagyon igazodok ki még az új blogodon, segítenél, hogy hol találom az AfterEight-tortáidat? Köszi! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsa! Egyszerű a torták bejegyzésnél van mint két AfterEught tortám
      http://bibimoni.blogspot.hu/search/label/Tort%C3%A1k

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...