2013. május 21., kedd

Hideg-úton készült , eperszörp



Tavaly készítettem először hideg úton szörpöt, ami egy
 SZEDERSZÖRP VOLT, nagyon finom volt és a színéből sem veszített semmit el.
Minden üveg megmaradt és még most is van két üveg belőle ami most így néz ki !





Ezért döntöttem úgy hogy az idén az eperből is ezzel a módszerrel készítem el az idei eperszörpünket . 

Gyönyörű , sűrű szörpikém lett, ami egy fagylaltra öntetként is kiváló , sőt én a szederből még fagyit is készítettem már.





A recept nagyon egyszerű:
 2 kg darabolt epret beleszórunk egy 5 literes üvegbe.
Hozzáadunk 5 dkg borkősavat, 1/2 kk nátrium benzoátot .
 Amikor mindez benne van az üvegben, turmixszal összetörjük az egészet.
Felengedjük 2 liter vízzel, majd az üveget letakarjuk egy kistányérral, és mint a kovászos uborkát,
5-6 napra kitesszük napos helyre.
Ha letelt az idő, akkor gondosan átszűrjük az egészet.
Literenként 60 dkg cukrot adunk hozzá és addig keverjük, míg a cukor teljesen elolvad benne.
 Forró steril üvegekbe töltjük és mehet a polcra.
4 kg eperből 7 liter szörpöm lett.







Köszönöm a receptet utólag is Sherpa konyhájának

9 megjegyzés:

  1. Csodás a színe, biztos sokkal jobb mint a bolti agyoncukrozott verziók (na meg azokban ki tudja még mi van...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom, már két üveggel meg is ittunk:))

      Törlés
  2. Nagyon érdekes recept:) Csak nálunk még nagyon drága az eper, a hazai eper.

    VálaszTörlés
  3. Lányok ! Érdemes elkészíteni mert rendkívül finom:))

    VálaszTörlés
  4. Megerősíthetem nagyon finom! már teszteltük! köszönjük a receptet!! :)

    VálaszTörlés
  5. Kedves Móni!

    És ha nincs meleg, meg napsütés mint pl most ????? :(((( Ez a szörp eláll télig?

    Köszönettel és üdvözlettel Timie

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eper szörpöt még csak most csináltam ezzel a módszerrel , de tavaly a szederszörpömet már így készítettem el és még most is van belőle. Semmi baja, remélem az epernek sem lesz. Nagyon tisztára kell mosni az epret és steril üvegekbe rakni érlelődni is.
      Nekem se volt napsütés de rakd ki a fényre legalább, néha meglehet keverni de csak steril kanállal hogy be ne romoljon! De nem muszáj megkeverni sem.
      A receptem Sherpa konyhájából való, talán ő tapasztaltabb ebben a kérdésben:

      http://sherpakonyhaja.blogger.hu/2012/07/05/a-legfinomabb-malnaszorp

      Törlés
    2. Tímea !
      Mi is bérházban lakunk és nap sem volt igazán, csak a fényre raktam ki az üveget az ablak elé és semmi baja a szörpnek a tavalyinak se volt sőt még most is van belőle és hibátlan:))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...