2013. május 12., vasárnap

Ír szódás kenyér sajttal

A kenyér receptet  LIMARA BLOGJÁN  LÁTTAM  MEG  ELŐSZÖR , most jött el az ideje hogy ki is próbáljam.
A recept könnyen elkészíthető, de nekem nem igazi kenyér.
Nem rossz szó nincs róla, csak nekem a tésztája sűrű és nehéz.
Én azt szeretem ha kenyér tésztája lágy puha levegős.
A receptben szereplő hozzávalók nekem 3 deci folyadékot vett fel , így tudtam cipóvá alakítani
Mivel nem volt írom itthon, ezért ahogyan javasolta Limara az írót joghurt 2/3-ad,víz  1/3-ad keverékéből  kavartam össze. Ahogy apukám mondaná ( sajnos már nem él ) ,, egyszer meglehet enni ".





HOZZÁVALÓK:
450 g finomliszt
1 tk. só
1 tk. cukor
1 csapott tk. szódabikarbóna
10 dkg reszelt guoda sajt
1 tojás
kb. 4 dl író
Az író joghurt és víz 2/3-ad, 1/3-ad keverékéből is helyettesíthető.

ELKÉSZÍTÉSE:
 Előmelegítem a sütőt nálam gát 3.
 Egy tálba öntöm a lisztet, sót, cukrot, szódabikarbónát. Beleszórom a sajtot és a felvert tojást.




Gyors mozdulatokkal összeállítom a tésztát, a joghurtos-vizes keverékével.
Nem dagasztom, nem gyúrom. Amint összeállt cipót formázok belőle és kb. 2 cm vastagra ellapítom.
Éles késsel cikkekre vágom. Azonnal a sütőbe rakom szilikonos sütőpapíron és én 40 perc alatt sütöttem szép pirosra.









4 megjegyzés:

  1. Szuper foszlós lett! Reggelire simán bevállalnám :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem is sűrű a tésztája, finom, de amolyan vészmegoldásnak vetem csak be. :-)) Érdekes lehet sajttal is.

    VálaszTörlés
  3. Sok helyen láttam már, de így sajttal ha sűrű is finomabb. Szép a kenyérkéd!

    VálaszTörlés
  4. tejszínhab! gionetta! hajnizoli!
    Lehet hogy fogok még csinálni mert a családnak ízlett és végül elfogyott az összes:))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...