2013. május 13., hétfő

MISSISSIPPI HOMOKTORTA

 A lányom happolt nekem egy gyönyörű könyvet, aminek a címe :
CSOKOLÁDÉ ellenállhatatlan finomságok lépésről lépésre.
Nagyon szép a könyv borítása és a tartalma is egyaránt és mennyei recepteket tartalmaz.
Most egy könnyen elkészíthető torta receptet készítettem el a könyvből.



HOZZÁVALÓK :

225 grm liszt
30 grm kakaópor
150 grm vaj
30 grm cukor
2 evk. hideg víz

TÖLTELÉK :
175 grm vaj
350 grm barna cukor
4 tojás kissé felverve
4 evk. kakaópor
150 grm étcsokoládé
300 grm tejszín

DÍSZÍTÉS:
400 grm habtejszín, felverve
csokoládé forgács

ELKÉSZÍTÉSE:

A tésztához a lisztet és a kakaóport tálba szitáljuk , majd kis darabokban hozzáadjuk a vajat.
Morzsára dolgozzuk. Beledolgozzuk a cukrot és a hideg vizet, hogy puha tésztát kapjunk.
A tésztát enyhén belisztezett felületen kinyújtjuk, majd 26 cm-es piteformába tesszük.
Letakarjuk sütőpapírral , nehezékként szárított borsót szórunk rá.
Előmelegített sütőben 190 -fokon 15 percig vakon sütjük.
Eltávolítjuk a borsót és a papírt , és további 10 percig sütjük.
A töltelékhez ,a vajat és a cukrot habosra keverjük, majd folyamatos kevergetés közben hozzáadjuk a tojásokat és a kakaóport is. A csokoládét vízgőz felett megolvasztjuk és a tejszínnel együtt
a keverékhez adjuk. A tölteléket a tésztára öntjük és 170-fokon 45 percig sütjük amíg megszilárdul.
Megvárjuk amíg kihűl majd áttesszük egy desszertes tálra és rásimítjuk a felvert tejszínhabot.
Betesszük a hűtőbe. A homoktortát csokoládéforgáccsal díszítve, hidegen tálaljuk.







20 megjegyzés:

  1. Ezt muszáj megcsinálnom! Baromi jól hangzik, és irdatlanul nyeldeklek most!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajrá várom az eredményt, csak ne hogy úgy járj mint én:))

      Törlés
  2. Hát miféle sikertelenségről beszélünk mi kérem szépen??? (Utalás arra a bizonyos FB-beszélgetésünkre :-))) Hiszen szuper-jól néz ki és látom sikerült felszeletelni is! Látod,minden jó ha a vége jó /tortán díszlik a dió.../! :-DDDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valahogy csak ki pofoztam ezt a tortát és milyen finom volt mind el fogyott:))

      Törlés
  3. De szép:) Arról a könyvről csak jót olvastam:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem nagyon tetszik,majd még hozok nektek belőle egy pár receptet:))

      Törlés
  4. Ebből a könyvből pár receptet kimásoltam. Ezt is, csak németül. De hát nálad annyira kívánatos, hogy lehet meg kellene valósítani. :-)) Ügyes a lányod! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biankám egy happoló művész, nagyon szeret olvasni én meg időnként jól járok egy-egy ilyen szép könyvel amit happol nekem:))

      Törlés
  5. Istenien néz ki! Végül is szép és finom lett, a többi meg a feledésé:-)

    VálaszTörlés
  6. Csodálatos! Biztos ki fogom próbálni a megfelelő alkalomkor! Gratulálok Móni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm:))
      Örülök hogy itt vagy, remélem máskor is jössz?

      Törlés
  7. Vajon mért homoktorta a neve? Hisz olyan szép krémes állagú a belvilága! És milyen finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem , mert a tésztája eléggé morzsás, de a Váncza blogomban is készült már homoktorta kétféle azok is finomak voltam, sőt hamarosan egy újabb homoktorta jön sorra a könyvből:))

      Törlés
  8. Homoktorta? En ismerem a Mississipi mud pie-t, ami tukorforditasban Mississippi "mocsartorta", nem "homoktorta" :)). Mississippi allambol szarmazik. Egy omlos csokolades piskota, erre pillecukor esetleg pekandio, majd coskikrem kerul. Allitolag onnan kapta a nevet, hogy a Mississippi folyoarokra hasonlit a torta kinezete. :)
    A II. vilaghaboru utan kezdtek el az amerikai haziasszonyok sutni, ezek a hozzavalok akkoriban konnyen beszerezhetoek voltak.
    Most akkor melyik torta menyik? Ossze vagyok kavarodva!
    Ha a Mississipi mocsartortanak csak a piskotajat nezzuk, lehet az lenne a "homok", merthogy morzsalodos, ahogy Te is irtad. :))
    Szerintem a homok jelzot amiatt kaphatta, ahogyan Te is irtad, hogy a tesztaja morzsalodik

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük a kis beszámolót, kicsit okosabbak lettünk:))

      Törlés
  9. A tölteléknél a tejszín, az habtejszín? Nincs feltüntetve, de a díszítésnél igen. És ha habtejszín akkor fel kell verni vagy csak simán hozzákeverem a többihez. Márcsak h ilyen magas lesz a töltelék...
    köszönöm

    VálaszTörlés
  10. Igen , minden tortához,sütihez habtejszínt használunk.
    Ebbe a tortába is habtejszínt raktam és a töltelékbe és csak úgy hozzá kevertem a vajas-cukros -tojásos- csokoládés-kakaóporos masszához
    A lényeg hogy jó habosra ki kell verni csokoládé és tejszínhab nélkül először és csak utána hozzákeverni habverővel ahogyan a recept is írja és így megsütni.
    Amikor kihűlt akkor simítjuk rá a felvert tejszínhabot.
    A tésztája eléggé morzsolódig, óvatosan kell kivenni , vagy szeletelni a kész tortát, hogy szép szeletünk legyen:))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...