2013. május 22., szerda

Rántott hagymakarikák


Ritkán sütök bő olajban , mert én nem ehetek ilyen ételeket , de még az olaj illatától is képes vagyok rosszul lenni.

Kukorica olajban sütöttem ki , mert annak az illatát még valahogy kibírom.

De egy anya mindent megtesz a gyerekéért , ezért 5 évente sütök neki egy kis hagymakarikát.





Hozzávalók: 
70 dkg nagy vöröshagymafej,
2 tojás,
10 dkg liszt,
10 dkg zsemlemorzsa,
olaj, só, törött bors

A mártáshoz:
2 dl majonéz,
1 dl tejföl,
1 kis fej vöröshagyma,
1 csokor petrezselyemzöld.

Elkészítése:
A vöröshagymákat meghámozzuk, és ujjnyi vastag karikákra vágjuk.
A tojásokat felverjük, és sóval, borssal ízesítjük.
A hagymakarikákat először lisztbe mártjuk, majd az ízesített tojásban megforgatjuk, végül a zsemlemorzsába hempergetjük.
Bő, forró olajban szép pirosra megsütjük mindkét oldalát.
Amíg a hagyma sül, a majonézt a tejföllel simára keverjük, hozzáadjuk a megtisztított és fokhagymaprésen átnyomott vöröshagymát, valamint kevés sót és törött borsot.
Tálaláskor ki-ki belemártogatja hagymakarikáját a sűrű mártásba.
 Pirított kenyérszeletekkel vacsorára is alkalmas.







8 megjegyzés:

  1. Remek dolog a hagymakarika! De én sem csinálom sokszor. Nézz be hozzám, szeretnélek egy kis (pár perces) fejtörésre meghívni! :-))

    VálaszTörlés
  2. Egyszer én is készítettem a Páromnak, de panír nélkül, finom volt, csak hát a szag... De nagyon guszta:)

    VálaszTörlés
  3. Szép vastag lett a panír rajta, nagyon guszta! Ritkán szoktam én is, nálunk a párom kedvence:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk mindenki szeretné!!! ... de ritkán csinálok:))

      Törlés
  4. De édesek ezek a pöttyös tányérok. Egyébként én egy ideje szinte mindent kókuszsírral készítek, annak nincs olyan jellegzetes szaga mint a sima étolajnak...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Imádom a pöttyös tányérokat, kerámiákat stb.
      Sajnos nálam mindegy milyen olaj vagy zsír bő sütéses ételektől el vagyok tiltva mert nem tudom megemészteni őket és ájulásig rosszul vagyok tőlük. Ezért van hogy kitiltottuk az olajakat zsírokat a házból, de nagyon kicsit muszáj használni mert akkor hogy főzök. Olíva, kukorica és a mogyoró olajtól nem vagyok rosszul ezért használom őket, de csak kis mennyiségben szabad őket is:))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...