2013. május 6., hétfő

Töltött gömb cukkini

Imádom a cukkinit de még soha nem sikerült gömb cukkinit vásárolnom eddig.
LIDL-ben láttam meg és már tudtam is hogyan fogom elkészíteni. 
Nagyon finom és puha lett így elkészítve a cukkini, gyorsan le is írtam el ne felejtsem hogyan is készítettem:))





HOZZÁVALÓK:

6 db kicsi gömb cukkini

TÖLTELÉK:
50 deka laskagomba csíkokra vágva
egy kis fej vöröshagyma, apró kockára vágva
3 db főtt kemény tojás kicsi kockára vágva
1 csokor petrezselyemzöld apróra vágva

Öntethez:
a visszamarad
5 kanál tejföl
1 csokor petrezselyemzöld apróra vágva
1 teáskanál étkezési keményítő

ELKÉSZÍTÉSE:
 A cukkinik kalapját levágtam , belsejüket egy kiskanállal kikapartam és egy tálba raktam őket és forró lobogó vízzel leöntöttem. A forró vizet a cukkinik belsejébe hagytam addig míg elkészítettem a tölteléket.

TÖLTELÉK KÉSZÍTÉSE:
A hagymát kevés olívaolajon megfuttatom , rárakom a kis-kockákra vágott cukkini belsejét amit ki kapartam előzőleg, hozzákeverem a gombát , sózom borsozom és 10 percig párolom.
Lesz egy kis leve , ezt leszűröm és félre rakom ebből lesz a mártás.
Visszarakom a gombás cukkinit hozzákeverem a tojást, ha szükséges még fűszerezem és 5 percig átpirítom.
Egy tepsibe kevés olajat öntök és ebbe rakom az üres cukkiniket, amiket kanál segítségével betöltök.
Ha betöltöttem őket egy-egy negyed szelet füstölt szeletelt sajtot rakok a tetejükre és ráillesztem a kalapjukat. Előmelegített sütőben készre sütöm, kb. 30 perc.
Közben elkészítem a mártást : - a visszamarad levéhez keverem a tejfölt petrezselymet és a keményítőt, majd forralok egyet rajta. Amikor megsültek a töltött cukkinik főtt rizzsel és a mártással tálalom.














JÓ ÉTVÁGYAT!


14 megjegyzés:

  1. Gömb cukkint még én sem ettem, de az idén ültettünk, ha minden igaz, akkor nekünk is lesz:) Én is nagyon szeretem:)

    VálaszTörlés
  2. De szépek! Nem tettél el magot véletlen belőle???? Ezt szívesen termeszteném, de még sosem láttam ilyen magot. Az idén lila karfiolom lesz, ha minden igaz. A palánták szépen fejlődnek. :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nem, de legközelebb figyelek erre és küldöm neked:))

      Törlés
  3. Nagyon tetszik ez a gömb formájú kis cukkini, még nem is láttam ilyet. De keresni fogom. Igen szeretjük minden formájában. Guszta lett nagyon!

    VálaszTörlés
  4. Ilyen cukkinit még nem is láttam! Nagyon finom lehetett ezzel a gombás töltelékkel!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem máskor is fogok kapni, mert nagyon finomra sikerült:))

      Törlés
  5. nagyon helyesek lettek, én se láttam még sose ilyen cukkinit!

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörűek, zöldségesnél még én sem bukkantam rá, csak a hagyományos formájút készítettem eddig! :)

    VálaszTörlés
  7. Szia! Én sokszor készítek, darált húsos töltelékkel és besamellel öntöm le, majd kisütöm sütőben. A cukkinikat előtte kb 8 percig vízben előfőzöm. Mi is nagyon szeretjük :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. óóó ez jó kis recept, legközelebb kipróbálom:))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...