2013. június 19., szerda

Kapros-Tejfölös zöldbableves, kuktában főzve




HOZZÁVALÓK:


60 dkg zöldbab, feldarabolva
4 dkg zsír
6 dkg liszt
1 kicsi fej vöröshagyma, apróra vágva
2-3 gerezd fokhagyma, összezúzva
2 dl tejföl
11 kisebb csokor petrezselyem és kapor
1-2 evőkanálnyi bor ecet
kevés pirospaprika
só, bors
1,5 -2 liter  víz


Elkészítés:

A zöldbabot 2  cm darabokra vágtam, beleraktam a kuktába, felöntöttem vízzel, sóval , kaporral , borssal ízesítettem és lezártam a kuktát.
Felrakta a gáz legnagyobb lángjára és felfőztem , amikor sípol a kukta, leveszem a gáz lángját a legkisebbre és függőleges állásból , vízszintes állásba állítom a kukta szelepét. Innen számolva 20 percig főzöm.
Amikor kész kikapcsolom a gázt alatta és kiengedem óvatosan a gőzt a kuktából, hideg folyó víz alá teszem 1-2 percre és kinyitom, és visszateszem a gázra főni
 Közben a zsírral és a liszttel készítek zsemleszínű rántást, ebbe előbb  belekeverem a finomra vágott vöröshagymát és petrezselymet, az összezúzott fokhagymát, valamint az őrölt pirospaprikát, majd a rántást felöntöm  kevés hideg vízzel, és  simára keverem, végül a leveshez adom.
Felforralom , ízesítem sóval és ecettel, majd  hozzá keverem a (leves óvatos hozzáadásával előbb átmelegített) tejfölt.




JÓ ÉTVÁGYAT !

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...