2013. június 25., kedd

NÉGER KOCKA




Hozzávalók a tésztához :
4 db tojás
20 dkg vaj
10 dkg porcukor
10 dkg kristálycukor
15 dkg liszt
3.5 dkg kakaópor
késhegynyi sütőpor

Hozzávalók a habhoz :
20 dkg porcukor
4 db tojásfehérje

Hozzávalók a mázhoz :

5 dkg porcukor
3 dkg kakaópor
3 evőkanál víz
10 dkg vaj






Elkészítése :
A puha vajat habosra keverjük a porcukorral, majd hozzáadjuk a tojások sárgáját.
A fehérjét a kristálycukorral habbá verjük, majd a maradék, átszitált tésztaalapanyaggal összekeverjük.
A tésztát egy olajjal kikent, belisztezett 25 x 35 cm-es tepsibe simítjuk.
Előmelegített sütőben 210 °C-on 15-20 percig sütjük.
Eközben a hab hozzávalóit gőz felett felverjük és a langyosra hűlt tésztára kenjük.
Miután megdermedt, bevonjuk csokoládémázzal.
A csokoládémázhoz egy kis lábasban felforraljuk a vizet és a vajat, majd a többi hozzávalót is hozzáadva folyamatos keverés közben összefőzzük.
Rásimítjuk a habra és hűtőbe rakjuk dermedni.
Kihűlve szeleteljük .



Jó nassolást kívánok hozzá !











6 megjegyzés:

  1. De szépek:) Régebb mi is sütöttünk ilyet, de már rég nem ettem.

    VálaszTörlés
  2. Jajj, de szívesen megkóstolnám...;-)))

    VálaszTörlés
  3. Nemcsak a te kedvenced, szerintem nagyon sokan ismerjük és szeretjük! :) Csodaszépen sikerült, gyönyörű a máz a tetején! :)

    VálaszTörlés
  4. Tényleg négerek:-) nagyon szépek! Van nekem is egy receptem amit régebb sütöttem, de a csokit mindig elhagytam a tetejéről azt mondván, hogy finom az anélkül is. Viszont így az igazi a néger kocka!

    VálaszTörlés
  5. Nekem is nagy-nagy kedvenc ez a süti, és annyira egyszerű elkészíteni. :P

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...