2013. június 8., szombat

PIADINA ( Olasz lepénykenyér )

 Napokban kaptam a lányomtól A két falánk Olasz című gasztro könyvet, mely szereplői
Antonio Carluccio és Gennaro Contaldo Tv paprikán is találkozhatunk velük , hisz ebből a műsorból született a könyv. Imádom őket , ezért is kaptam meg ezt a remek könyvet.
Azonnal elkezdtem olvasgatni és rá is akadtam (egy korábban már látott műsorukból ) erre a lepénykenyér receptre . Nagyon finomak voltak és gyorsan el is készültek.
Remek vacsora lett belőlük, csak ajánlani tudom nektek.


HOZZÁVALÓK :
40 dkg liszt
csipetnyi só
10 grm szárított élesztő
4 dkg disznózsír
225 ml víz

Töltelékhez :
16 szelet Pármai sonka
250 g stacchino sajt , nálam : - füstölt gomolya
csokornyi rukola, nálam metélőhagyma

ELKÉSZÍTÉSE :

A lisztet , sót és az élesztőt nagy tálba rakjuk, a közepébe mélyedést csinálunk, beletesszük a zsírt
fokozatosan hozzáöntjük a vizet , és kézzel addig keverjük míg sima állagú tésztát nem kapunk.
Golyóvá formáljuk és 5 percig dagasztjuk. Meleg helyen kelesztjük 30 percig .
A kelt tésztát pár percig átgyúrjuk a keletkezett levegőtől, majd 8 adagra osztjuk.
Mindegyik adag tésztát kerekre 1 mm vastagra nyújtunk . Felforrósítunk egy széles serpenyőt
( én palacsinta sütőt, zsír nélkül ) , beleteszünk egy kinyújtott tésztalapot és oldalanként 2 percig sütjük. A műveletett megismételjük a többi adag tésztával is.
A Piadinákra tesszük a sonkát,sajtot és rukolát, félbehajtjuk és tálaljuk.




Én még egy kis fokhagymás tejfölt is készítettem és azzal kentem le a piadinákat a töltés előtt.


,, Az alábbi lepénykenyér receptje olyan régi, hogy még a költő Pascoli ( 1855-1912 ) is írt róla.
A mára egész Olaszországban népszerű gyors harapni való külön erre szakosodott üzletekben
( piadinerie ) kapható, és különböző hentesáruval, sajttal és zöldségekkel töltik meg.
Még forrón a serpenyőből, nagyon frissen megtöltve a legfinomabb - ilyenkor a sajt ráolvad a sonkára. Az eredeti receptben disznózsír  szerepel - ezt ízlés szerint helyettesíthetjük vajjal, bár szerintem zsírral készítve finomabb "

Részlet : A két falánk olasz című könyvből







5 megjegyzés:

  1. Nézem a két falánk műsorát a paprika Tv-én. Nagyon aranyosak.Jó ez a lángos.

    VálaszTörlés
  2. Milyen jó kis vacsoraötlet, nagyon guszta lett nálad! :)

    VálaszTörlés
  3. És Contaldo volt Jamie mestere is ha jól tudom:) Fincsinek néz ki:)

    VálaszTörlés
  4. Hasonlót én is szoktam készíteni, de abba nem kell élesztő. Gyros-ízvilágú húsokhoz mellé tálalom sok salátával...nyami! :-P

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...