2013. június 6., csütörtök

Rebarbarás- Epres- Gyömbéres lekvár



HOZZÁVALÓK :
1 kg rebarbara
05 kg eper
1 evőkanál reszelt gyömbér
1 kg cukor
2 csomag  Hass Quittin 4:1-ben zselésítőpor
2-3 csepp piros ételfesték
( Ez azért kell , mert kevés az eper benne és a színe festék nélkül nagyon sápadt ) 

ELKÉSZÍTÉSE :
A rebarbarát megtisztítottam , kis darabokra vágtam és feltettem főni annyi vízzel ami ellepte.
Nagyon puhára főztem, szinte majd nem szétfőtt. KB  10 perc.
Az epret ,gyömbért összeturmixoltam a zselésítőporral és hozzákevertem a rebarbarához de nem szűrtem le. Összekevertem és amikor felforrt bekevertem a cukrot, ételfestéket és forrástól számítva
 5 percig főztem. Meleg-steril üvegekbe töltöttem, lezártam a tetejével és ment is a helyére.




149. TEAGYÖNGYE SÜTEMÉNY RECEPTJÉT ITT NÉZHETITEK MEG

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet gyömbérrel is, nálunk ma hagyományos eperdzsem és Bodzás, kardamomos eperdzsem készült, összesen 10 kg eperből:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most voltam az oldaladon, a tid is nagyon szép ám!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...