2013. június 24., hétfő

Töltött kacsa

Ma Bódi Margó töltött liba receptjét készítettem el, de a libát lecseréltem kacsára. Így lett töltött kacsa, amit biztosan fogok még készíteni , mert rendkívül finom és praktikus, mert egyszerre készül a köret és a töltött kacsa sült.







Margó receptje:

Májas töltelék hozzávalók: 3 szelet kenyér, fél kg kacsamáj, 1 csokor petrezselyem, 2 tojás, majoránna, só. Rizses töltelék hozzávalók: olaj, 2 fej vöröshagyma, 3 szál sárgarépa, 3 szál petrezselyemgyökér, 1 fej zeller, fél kg rizs, negyed kiló zöldborsó, vagy zöldbab, negyed kiló gomba, petrezselyem, bors, 3 tojás

3 szelet kenyeret beáztatok vízbe. Közben apró darabokra tépem egy késsel a fél kiló kacsamájat. A kenyeret kicsavarom, és beleteszem egy tálba. Teszek mellé apróra vágott petrezselymet, két tojást, sózom, szórok rá majoránnát Olajon megpárolok 2 fej apróra vágott hagymát, majd ráöntöm az összevágott májat. A zöldségeket apró kockára vágom, és a hagymás májra dobom, fedő alatt párolom. Mikor a máj megpuhult, a felét a kenyeres masszába teszem, a többit hagyom a lábosban. Ráöntöm a rizst, teszek hozzá egy kis vizet. Nem főzöm készre a rizst, csak félkészre, a liba belsejében fog majd készre főni. Hozzáadom a zöldborsót és a megpucolt gombát,  beleszórom a petrezselymet, borsozom, beleütök 3 tojást. A tojásokat befedem a töltelékkel, és fedő alatt párolom őket keményre. A libát töltés előtt kívül-belül sózom, megkenem egy kis olajjal. A kenyeres-májas tölteléke a liba bőre alá töltöm, a rizses tölteléket pedig a hasába. Előmelegített sütőben készre sütjük, öntök alá egy kis vizet is.

A recept forrása : Tv Paprika.hu

Bódi Margó Libasült videó

Én , kacsa sütő edénybe raktam a töltött kacsámat és kb 4 deci vizet öntöttem alá, lefedtem a tetejével és gáz 4 fokozatán 1 órán át sütöttem. Amikor letelt az 1 óra, levettem kacsa sütő tetejét és bekentem a kacsa bőrér selyemkóró mézzel, (de jó bármilyen méz is) és szép pirosra-ropogósra sütöttem kb 45 percig.






Jó étvágyat !

6 megjegyzés:

  1. Jaj, de jó! Én is kacsát sütöttem, de nem töltve. viszont jó lassan, vaslábasban. Vajpuha lett, kenyérgombóccal körítve, még szósz sem kellett hozzá. :-)) Ez is nagyon jól hangzik! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Izgató a te receptet is! Én is vas edényben sütöttem, kíváncsi lennék a te receptedre is!

      Törlés
  2. Na ez igen sült! Csak lássa meg Zoltán, rögtön leadja a rendelést nekem:-) irtó guszta!

    VálaszTörlés
  3. Móni, ez annyira jól néz ki, nagyon guszta a tálalásod! :P ...és imádom azt a kis epres lábasodat!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, a kis epres kerámia edényt nem rég vettem a kedvenc keramikusomtól, pont itt voltak Miskolcon az Opera fesztivál vásárában.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...