2013. június 27., csütörtök

Üdítő szelet

NÉGER KOCKA után ismét egy kis retro süteményt  készítettem, aminek a receptjét még ano Kudlik Juli főzős műsorából írtam le a 90-években. Sajnos a műsor címére már nem emlékszem, és ti?





HOZZÁVALÓK A TÉSZTÁHOZ és elkészítése :

6 tojást 6 evők. cukorral kikeverünk. Hozzákeverünk 4 evők. lisztet, 1 cs. sütőport, 2 evők. kakaót, végül
1 dl olajat.  Vajazott, lisztezett tepsibe simítjuk, és előmelegített sütőbe sütjük.

Ha kihűlt a tészta, a következő túrókrémet kenjük a tetejére.

KRÉM hozzávalói és elkészítése:
25 dkg túró
25 dkg cukor
25 dkg vaj
1 evk. citromlé

A margarint a cukorral kikeverjük, majd az áttört túrót is hozzáadjuk, alaposan kikeverjük, és a tésztára kenjük. Hütőbe rakjuk kicsit dermedni.

Közben a következő krémet készítjük el.

Pudingos krém a tetejére, hozzávalói és elkészítése :
7 dl narancsos üdítőital (szénsavas), nálam most narancsszörp - szódával
2 cs. vaníliás puding
2 evők. cukor

5 dl üdítőitalt felforralunk. 2 dl üdítőt elkeverjük a 2 cs. pudingporral, a cukorral, és a forró üdítőhöz öntjük, majd felforraljuk az egészet. Kevergetve hűtjük addig, amíg annyira hűl, hogy a túrós-krém tetejére lehet kenni. Visszarakjuk a hűtőbe és 1-2 óra múlva már szeleteljük is.

4 megjegyzés:

  1. Fanta szelet nálunk:) Imádom:)

    VálaszTörlés
  2. Finom! Mi fanta szeletnek mondjuk, a tetején a sárga réteget narancsos fantából készítem.

    VálaszTörlés
  3. Nálunk Mirinda-szelet volt Mirinda üdítőből, a műsor meg szerintem a Juli Suli volt, imádtam gyerekkoromban :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...