2013. június 5., szerda

Vörösboros cipó


Reményik Sándor:

Mindennapi kenyér

Amit én álmodom
Nem fényűzés, nem fűszer, csemege,
Amit én álmodom:
Egy nép szájában betevő falat.
Kenyér vagyok, mindennapi kenyér,
Lelki kenyér az éhező szíveknek,
Asztaláldás mindenki asztalán.
Kenyér vagyok, mindennapi kenyér,
Nem cifraság a szűrön,
Nem sujtás a magyarkán,
Nem hívságos ünnepi lobogó,
Kenyér vagyok, mindennapi kenyér,
Nem pompázom, de szükséges vagyok.
Kenyér vagyok, mindennapi kenyér,
Ha tollat fogok: kenyeret szelek.
Kellek, tudom. Kellek nap-nap után,
Kellek, tudom. De nem vagyok hiú,
Lehet magára hiú a kenyér?
Csak boldog lehet, hogy megérte ezt.
Kellek: ezt megérteni egyszerű,
És – nincs tovább.
Az álmom néha kemény, keserű,
Kérges, barna, mint sokszor a kenyér,
De benne van az újrakezdés magja,
De benne van a harchoz új erő, –
De benne van az élet.


Hozzávalók :
 60 dkg sima liszt
3,5 deci középhőmérsékletű vörösbor
1 teáskanál vörösbor ecet
1 teáskanál barna cukor
2 teáskanál só
2 evőkanál olívaolaj
 3 dkg friss élesztő

Elkészítése:
Hozzávalókból kelttésztát készítünk és alaposan kidagasztjuk.
 ( . . én könnyítek a dagasztáson mert mindent belepakoltam a kenyérgépbe és a dagasztási programra állítottam. )
Amikor jól ki van dagasztva a tésztánk akkor letakarva kb. 40 perc alatt duplájára kelesztjük.
Ezután átgyúrjuk a levegőtől , egy kevés tésztát lecsípünk belőle és félre tesszük.
A többi tésztából cipóformát alakítunk és egy  szilikonos sütőpapírral kibélelt tepsire rakjuk.
A kevesebb tésztából amit előzőleg félre tettünk, elkészítjük a szőlőszemeket és rárakjuk a cipó tetejére szőlőfürt alakban.
Ismét letakararjuk és újra 40 percig kelesztjük.
 Az utolsó 10 percben bevagdossuk a szőlőfürt mellett a cipónk tetejét és bekapcsoljuk a sütőt közepes hőmérsékletre, 190 fokra gáznál  3. - fokozatra állítjuk.
Sütés előtt lespricceljük langyos vízzel a megkelt cipónk tetejét bőven és szép pirosra sütjük.
Amikor megsült a kenyerünk , újra lespricceljük vízzel és kenyérrácsra tesszük kihűlni.

Jó kenyérsütést kívánok mindenkinek !

Fázisfotók :
















4 megjegyzés:

  1. Csodaszép:) Érzik rajta a bor íze?

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett! Különleges lehet a vörösborral.

    VálaszTörlés
  3. Nem semmi, nagyon guszta, és tuti nagyon finom!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm lányok és Zoli, az ízén semmi bort nem lehet érezni csak a szine rózsaszínes egy kicsit:))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...