2013. június 16., vasárnap

Vörösboros-marcipános bonbonok



Hozzávalók:
90 grm ét és 90  grm fehér csokoládés bevonó
50 ml 30 % tejszín
50 ml vörösbor
1-1 csipet őrölt fahéj, szegfűszeg, gyömbérpor
2 cl rum

200 grm nyers marcipánmassza ( Aldiban , Spárban kapható )
150 grm porcukor

500 grm étcsokoládés bevonó min.( 70 % kakaótartalom ), a bonbonok bevonásához




ELKÉSZÍTÉSE :

A fehér-ét csokoládékat apró darabokra vágtam.
Tejszínt és a vörösbort felforraltam, hozzáadtam a fűszereket és levettem a gázról.
A csokoládékat belekevertem a boros tejszínbe és addig kevergettem míg el nem olvad a csokoládé benne.
Hozzá adtam a rumot, alaposan elkevertem a masszában és hűtőbe raktam egy órára megszilárdulni.

Ezalatt, a marcipánmasszát összegyúrtam a porcukorral és szilikonos sütőpapírra kicsi golyókat készítettem aminek a tetejét az ujjammal kissé lenyomtam. Ez lesz a bonbon alja.




Ezután a tejszínes masszát kivettem a hűtőből, akkor jó amikor még kanállal belelehet kavarni.
Nyomózsákba töltöttem és az előzőleg elkészített marcipán lapocskákra nyomtam egy kis adagot.

Hűtőbe raktam őket, jól kifagyasztottam egy éjszakán át és másnap behúztam étcsokoládéval.

Csokoládét vízgőz felet vagy csokoládé olvasztóban 45 -fokra melegítünk fel , ha elértük a hőfokot
 akkor egy márványlapra 3/4 részét kiöntjük és egyenletes mozdulattal fém spatula segítségével gyors mozdulatokkal temperáljuk a csokoládét. Ezzel a módszerrel visszahűtjük a csokoládét 27-28 -fokra . Hozzákeverjük a maradék csokoládéhoz és újra megmérjük az ideális munka hőmérséklet 30-31-fok , étcsokinál, ekkor kezdhetjük el a bonbonok behúzását a csokoládéval.
Akkor temperáltunk jól ha a végeredmény 1-2 nap múlva is szép fényes csoki felületű marad.




Temperálási hőmérsékletek , amikor dolgozhatunk a csokikkal, vagyis behúzhatjuk a kívánt pralinékat, trüffeleket , bon bonokat !:
- fehér csokoládénál: - 29-30 fok
- tejcsokoládénál - 29-30 fok
- étcsokoládénál - 31-32 fok


Végül amikor megkötött a csoki, fehér-csokoládé vonalakkal díszítettem, amit kicsi-lukú nyomózsákból húztam rá.



1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...