2013. július 12., péntek

Marhapörkölt, párolt zöldségekkel, kuktában főzve



HOZZÁVALÓK:
  1 kg pörköltnek való marhalábszár darabokra vágva
3 fej vöröshagyma , 3 gerezd fokhagyma apróra vágva
1 teáskanál borókabogyó
2 db babérlevél
1 teáskanál szemes bors
ízlés szerint só, bors , pirospaprika
Kevés olaj
 5 deci víz


ELKÉSZÍTÉSE:
Olajban megfuttatom a vöröshagymát-fokhagymát és hozzárakom a húst.
Átpirítom húst fehéredésig , sózom ,borsozom, hozzáadom a fűszereket és végül a pirospaprikát.
 Átforgatom egy-két percig és felöntöm forró vízzel
( Ha kuktában főzzük csak annyi vizet öntsük rá amennyit a főzés után szeretnénk hogy rajta legyen, mivel a kuktában gőz van és nem párolódig el a keletkezett víz ! )
Lezárom a kuktát a szeleppel függőlegesen és felforralom, a legnagyobb gáz lángon.
Amikor a szelep fütyül , távozik a gőz leveszem a gázt alatta a legkisebbre és a szelepet vízszintes állásba állítom. Ínnem számítom a főzési időt , ami ebben az esetben  45-50 -perc.
Amikor letelik a főzési idő, elzárom a gázt alatta és hagyom hogy egy kicsit lehűljön.
A kukta lehűlését meggyorsíthatjuk ha a kuktát hideg folyó víz alá tesszük 3-4 perce.
Ezután nyitom fel a szelepet így eltávozik a megmaradt gőz, majd
egy konyharuhával letakarom és óvatosan kinyitom a kuktát.

PÁROLT ZÖLDSÉG , Hozzávalói :

1,5 kg zöldség vegyesen

- brokkoli

- karfiol

-új burgonya

- 1 csokor petrezselyemzöld
- olívaolaj

ELKÉSZÍTÉSE :

A brokkolit - karfiolt rózsáira szedtem, megmostam.

Az újburgonyát megtisztítottam, megmostam negyedekre vágtam .

Én pároló gépbe raktam őket és megpároltam. 

( de vízben is meg főzhetitek, csak figyeljetek oda hogy ne főjön szét, elég ha fél puhára főzitek a sós vízben )

Amikor félpuhára párolódtak a zöldségek oda rakok egy kevés olajat egy nagyobb laposabb edénybe és rádobom a petrezselyemzöldet , amit előzőleg felaprítottam.

Sózom , borsozom és átpirítom rajta 3-5 percig a zöldségeket.

Nem marad más hátra , tálalhatunk.







Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...