2013. augusztus 28., szerda

Házi vajas kiflik, ahogyan én készítem





Hozzávalók :
2 deci tej 1 kiskanál cukor
2 dkg élesztő
30 deka liszt
3 dkg vaj
2 evőkanál porcukor
1 tojássárgája
egy csipet só


ELKÉSZÍTÉSE:
Hozzávalókat belepakoltam a kenyérsütőgépbe és a dagasztó programon szép hólyagos tésztát készítettem.
Ezután duplájára kelesztettem a tésztát.
Előmelegítettem a sütőt közepes hőmérsékletre.
A megkelt tésztát 8-részre osztottam , ovális alakra nyújtottam és kiflialakúra tekertem fel.
Szilikonos sütőpapírra raktam egymástól távolabb őket és letakarva ismét kelesztettem 20 percet.
Ezután vízzel lespricceltem a kifliket és előmelegített sütőben kb 20 perc alatt szép pirosra sütöttem őket.
 Nagyon finom puha tésztájú kifliket kapunk ha így készítjük őket.







10 megjegyzés:

  1. Móni, ezek nagyon szépek:) Én is kaptam most egy kenyérsütő gépet ajándékba, igaz régebbi fajta, majd kísérletezem vele:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én csak dagasztásra használom a kenyérsütő gépet, mert nem igazán ízlik a benne sült kenyér.
      Sokkal jobb ha a sütőben sül!

      Törlés
  2. Nagyon szépek, egy pohár kefír mellé elmajszolgatnám :)

    VálaszTörlés
  3. Milyen finom lehet reggelire, egy kis vajjal meg egy csésze forró kakaóval! :)

    VálaszTörlés
  4. Szép kiflik és jó puhának tűnnek, pont ahogy szeretem! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...