2013. szeptember 16., hétfő

Bajor Sörperec



Hozzávalók : 
1 kg liszt
5 dkg friss élesztő
2 evők. cukor
5 deci tej
1 evk. só
1,5 deci olaj

 A perecek lekenéséhez:
1 db tojás villával felverve

ELKÉSZÍTÉSE :
Az összes hozzávalókat bepakoltam a kenyérsütőgépbe és  a kelesztés programot használtam.
Amikor megkelt a tészta, átgyúrtam a levegőtől és ceruza vékony rudakat sodortam belőlük.
Perec alakúra formáltam és szilikonos sütőpapira raktam őket egymástól kissé távol.
A felvert tojással lekentem a pereceket , megszórtam nagy-szemű sóval és előmelegített sütőben szép pirosra sütöttem őket.

Ha  sós mázat akarunk rá csurgatni akkor:
9 evőkanál liszt, 3 evőkanál só és 4 deci víz keverékével csurgassuk le a pereceket de nem sütés előtt
hanem ,amikor a sütőben félig már megsült - elkezd színesedni akkor kivesszük a pereceket és rácsurgatjuk a sós masszát. Ha a massza megkötött rajta és a perecek is szép pirosak, akkor kivehetjük a sütőből.

Jó étvágyat ! 




8 megjegyzés:

  1. Olyan szépen formáztad őket, és nagyon finomak is lehetnek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, már csináltam sokkal rosszabbat is, de most publikusra sikerült:))

      Törlés
  2. Mmmmmm, szeretem. Reggelire, vacsorára, vajjal. Felteszem az én sváb pereceimet is. Jó, hogy eszembe juttattad! Köszi! :-))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép perecek, olyanok, amilyeneket még gyerekkoromban ettem :)

    VálaszTörlés
  4. A perecformázás mindig megfog:-) nagyon szépek ezek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, bár nem mindig sikerül a formázás de most szerencsém volt:))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...