2013. szeptember 23., hétfő

Fenséges cappuccino korong




 Már régebben kaptam a  Illia & Co. Kiadótól  egy  Süti Éden recept könyvet amely
Hannah Swensen titokzatos esetei nyomán készült krimi sorozatokból  77 recept szerepel összegyűjtve. 
Ez a recept a Zöldcitromos pite és gyilkosság krimiből való.
Ennél a receptnél is csökkentettem az 1 teáskanál szódabikarbónát 1/2 csapot kávéskanálra és a sütőport pedig 1 teáskanálról 1csapott kiskanálra, mert szerintem a leírt mennyiség túl sok és sütőporos-szódabikarbónás íze lesz és én ezt nem akartam.
A hozzávalókba már azt a mennyiséget írtam amit a keksz tésztájába belekerült !
Nagyon finom keksz lett a receptből , gyorsan és egyszerűen elkészíthető.
Mindenkinek csak ajánlani tudom .

HOZZÁVALÓK :
16 dkg vaj
2 dkg instant kávépor, én most csokoládés cappuccino port raktam bele
2 teáskanál vanília aroma
1 evőkanál konyak aroma, vagy rum
24 dkg kristálycukor
2 db tojás csak villával verd fel
1/2 csapott kávéskanál szódabikarbóna
1 csapot kávéskanál sütőpor
10 dkg tejcsokoládé reszelék
44 dkg liszt

ELKÉSZÍTÉSE :
Olvaszd meg a vajat és keverd hozzá a kávéport, a vaníliát, konyakaromát.
Addig keverd , amíg a kávé teljesen feloldódik benne.
Add hozzá a cukrot, a felvert tojásokat,a szódabikarbónát és a sütőport.
Alaposan keverd össze.

Keverd bele a tejcsokoládé reszeléket, és addig keverd, míg egyenletes lesz.
Fokozatosan adagold hozzá a lisztet és alaposan keverd el minden adag hozzáadása után.

Nedves kézzel formálj diónyi golyókat, és helyezd kivajazott ( nálam  szilikonos  sütőpapíros )
tepsibe egymástól 7-8 cm távolságra.
Egy spatula hátlapjával , vagy ujjaiddal lapogasd le a golyócskákat kis korongokká.

Előmelegített sütőben 175-fokon süsd 10-12 percen keresztül.
Ha kész , hagyd 2 percre a sütőlapon hűlni, csak ezután tedd ki tortarácsra, és hagyd teljesen kihűlni.

A recept forrása : Süti Éden recept könyv , Zöldcitromos pite és gyilkosság

 Nagyon megszerettem ezt a sorozatot mivel telis-tele van izgalmak közötti jobbnál jobb receptekkel.

.... és végezetül akinek van kedve hozzá, olvasson bele a krimi tartalmába :))










10 megjegyzés:

  1. Már a kakaós csodádat is kinéztem, és ezt sem utasítanám vissza :) Nem gondolod, hogy ezekből a krimis sütikből is csinálhatnál egy sorozatot itt a blogon? Ha már a Váncza-projektnek vége...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kiadóval abban egyeztem meg hogy a Bibimoni blogomban nyitok neki egy címkét és így egy helyen egy témakör alatt megtalálhatóak lesznek a krimiből készült sütik:))

      Törlés
  2. Ezt a kekszet már Hajniéktól lementettem, de még nem készült el. Jó, hogy eszembe juttattad, lehet már a héten elkészül. :)
    Nagyon guszták! :)

    VálaszTörlés
  3. Hmmm... nagyon finom lehet ez a keksz, reggeli macis kávém mellé pont passzolna :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom, megerősítem! :-) Szépek lettek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm:)) Nálatok is szépek lettek , láttam:))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...