2013. szeptember 15., vasárnap

Kakaós Csoda





 Már régebben kaptam a  Illia & Co. Kiadótól  egy  Süti Éden recept könyvet amely
Hannah Swensen titokzatos esetei nyomán készült krimi sorozatokból  77 recept szerepel összegyűjtve. 
A kakaós csoda receptjét nem tartalmazza, a recept az Epertorta és a gyilkosság 2. sorozat sütikrimiből való. Nem is gondoltam hogy ki fog rajtam a recept.
Amikor mindent kimértem és összegyúrtam akkor döbbentem rá hogy baj van a recepttel. 4 teáskanál szódabikarbónát és 1 teáskanál sót ír és én mind bele is raktam.
 Mivel nem gondoltam át  előre ezt a receptet a tésztám használhatatlan lett. 
Sütöttem belőle azért egy pár sütit , de borzasztóan szódabikarbóna íze volt, vagyis ehetetlen. 
A kukába végezte, de már csak azért sem adtam fel és újra bekavartam egy féladag tésztát és kihagytam belőle a szódabikarbónát és a sót is, és helyette 1 kiskanál sütőport raktam a tésztába.
A receptet már a jó verzióban írtam le nektek. 
Kár lett volna kihagyni mert nagyon finomak a kakaós csodák. 

Hozzávalók  32 darabhoz : 
20 dkg olvasztott vaj
10 dkg kakaópor
20 dkg barna cukor
3 db nagyobb tojás ( csak villával verd fel )
2 csapott kiskanál sütőpor
2 teáskanál vanília aroma
30 dkg liszt
7 dkg kristálycukor a golyók forgatásához.

Elkészítése :
Olvaszd meg a vajat , majd keverd simára a kakaóval.
Add hozzá a barna cukrot.
Hagyd kicsit lehűlni , majd keverd bele a felvert tojásokat.
Tedd bele a sütőport és a vaníliát, és keverd össze.
Öntsd hozzá a lisztet, és alaposan dolgozd össze az egészet.
A tésztát legalább 1 óra hosszára tedd a hűtőszekrénybe.
( Ha egy éjszakára hagyod benne , az is jó. )
Kézzel formálj dió nagyságú golyókat.
( Ez a tészta ragadhat, ezért csak annyit formálj meg, amennyit rögtön megakarsz sütni, a többit pedig tedd be a hűtőszekrénybe.)
Hempergesd meg a tésztagolyókat a kristálycukros tálban, majd rakd őket szilikonos sütőpapírral bélelt sütőlapra , egymástól 7-8 cm távolságra.
Lapítsd le őket az ujjaiddal és előmelegítwtt 180 fokos sütőben süsd 10 percig.
Hagyd kihűlni és akkor szépen lejönnek a papírról.




A recept forrás : Hannah Swensen titokzatos esetei 2. sütikrimi

Egy kicsit olvassatok bele a krimi tartalmába, lassan már megtudom ki is a gyilkos, mivel a könyv vége felé tartok.
 Nagyon megszerettem ezt a sorozatot mivel telis-tele van izgalmak közötti jobbnál jobb receptekkel.



A sütikrimikből elkészített eddigi sütemények:
( Kattints a linkekre a recepttért ! )
Epercsemege


Szemérmes Barack






12 megjegyzés:

  1. Izgalmas lehet így sütni. Én egy regény alapján sütöttem egyszer. Az is vicces volt. Meg hogy a könyv végén ott voltak a receptek, amiket a regénybeli cukrászdában árultak. :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én imádom ezeket a sütikrimiket, és nagyon örülök hogy a kiadó felkért hogy süssek a könyvekből, mert így megismertem a regényeket is.

      Törlés
  2. Ez valóban csodafinomnak néz ki! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy kicsit átgondolva a receptet és tényleg finom lett a második sütés:))

      Törlés
  3. Nagyon helyeskék lettek a kekszek, viszem tovább a receptet! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néznek ki, biztos elkészítem a közel jövőben :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök hogy sikere van , mert egy kicsit megszenvedtem vele:))

      Törlés
  5. Pontosan ma sütöttem én is a könyvből egy banánkenyeret, ebbe is szódabikarbóna jár. Még nem jártam meg, hogy nem volt jó a recept, eddig mindenik nagyon finom volt. Elírhatták, megesik.
    A végeredmény a lényeg, de látom nagyon guszták lettek. Tetszik a recept.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a recept a regényben van , nem a süti édenbe és képzelt van már 4 regényem kaptam a rukkolásoktól ajándékba, de ahogy olvasgatom sok receptbe van 4 teáskanál szódabikarbóna.
      Szerintem és be is bizonyosodott, hogy sok a mennyiség. Nem nyomtatási hiba az eredeti könyvekben is így szerepel a recept.
      Minden esetre jól el kell olvasni a recepteket, átgondolni és ezután neki állni sütni főzni!
      Ma kezdtem el olvasni a Karácsonyi habcsók és gyilkosság részt, hát ebben rengetek recept van süti-készételek stb.Hozom ezeket a recepteket is nektek hamarosan:))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...