2013. szeptember 27., péntek

Rozslisztes Pizza




Hozzávalók a tésztához :
10 dkg világos rozsliszt
50 dkg fehér liszt
5 dkg friss élesztő
3 evk. mogyoró olaj
2 teásk. só
1 teásk. cukor
3,5 deci langyos víz
1 evk. pizza fűszerkeverék
1 gerezd fokhagyma lereszelve

Hozzávalók a paradicsomszószhoz :
 3 kisfej vöröshagyma finomra vágva
12 ,5 dkg sűrített paradicsompüré
1 bögre paradicsomlé
1 lapos evk. étkezési keményítő
só, bors, oregánó ízlés szerint

Elkészítése :
A tészta hozzávalóiból tésztát dagasztunk és egy tálba letakarva duplájára kelesztjük.
Ha meg kelt a tészta, ketté osztjuk , kinyújtjuk kb egy ujjnyi vastagságúra és szilikonos sütőpapíros tepsire rakjuk.
A szószhoz a vöröshagymát kevés olajon megfuttatjuk , hozzáöntjük a paradicsomlét és a sürített paradicsomot, fűszerezzük, majd felforraljuk.
Kevés vízbe feloldjuk a keményítőport és hozzákeverjük a szószhoz.
 Addig főzzük míg besűrűsödik.
A kinyújtott pizzatésztára kenjük és tetszés szerinti feltéttel megszórjuk.
( Én most apróra vágott sonkával és csemege kukoricával szórtam be és ennek tetejére bőven hintettem reszelt trappista sajtot. )
Végül előmelegített sütőben készre sütjük.

Jó étvágyat !










3 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki a pizzád! Vacsira pont jól jönne most nekem :)

    VálaszTörlés
  2. Hú, de jól néz ki! Pedig nem vagyok éhes, de nagyon meg tudnám enni! :-))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...