2013. október 27., vasárnap

Citromos-Gyömbéres Mákos Tészta

 Kedvenc tészta receptemet szeretném veletek megosztani.
Lehet hogy nem fejedelmi étel de én nagyon szeretem és a környezetembe csak én készítem így.
A citromos gyömbéres mákos tésztát nálunk azok a családtagok és barátok is megeszik akik egyébként soha nem szerették a mákos tésztát.
Ezért döntöttem úgy hogy felkerül a blogba is a receptje.
Remélem elnyeri a tetszéseteket ? - mert nagyon finom.



Hozzávalók :
25 dkg széles metélt
10 dkg vaj
1 citrom leve és reszelt héja
1 evőkanál reszelt gyömbér
Ízlés szerint : darált mák, kristálycukor vagy porcukor

Elkészítése :
A széles metélt tésztát kifőztem és hideg vízzel átmostam, majd jól lecsepegtettem.
A vajat felolvasztottam, majd hozzákevertem a reszelt citromhéjat és a levét és végül a reszelt gyömbért.
Az egészet 2-3 percig főztem és hozzákevertem a kifőzött tésztát.
Tálaláskor jól megszórtam cukros mákkal és máris ehető volt.
Cukros mákot mindenki a saját szája íze szerint rakjon rá mindig tálalás előtt.
Melegítéskor csak a vajas tésztát melegítsük meg és erre szórjuk a mákos keveréket.
Ne keverjük össze a tésztát a mákos cukorral , mert ragadós lesz !

Jó étvágyat !

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...