2013. október 11., péntek

Kukoricadara-torta, tejszínhabbal




Hozzávalók :
3 db tojás
12,5 dkg cukor
5 dkg kukoricadara
4 dkg liszt
1/2 csomag sütőpor
1 teáskanál narancslikőr vagy narancsaroma

Narancsos tejszínhabhoz:
2 deci tejszínhab
1 evőkanál narancslikőr

Tálaláshoz :
bármilyen gyümölcs, nálam málna

Elkészítése :
Előmelegítem a sütőt nálam gáz 4. fokozaton
A tojásfehérjét kemény habbá verem.
Tojássárgáját a cukorral  sűrű habbá verem vízgőz felett.
A tűzről levéve belekeverem a kukoricadarát , lisztel kevert sütőport és a likőrt.
Végül hozzákeverem a keményre vert tojásfehérjét.
Szilikonos kuglóf formába öntöm és tű próbáig sütöm.
Közben elkészítem a tejszínes öntetet.
Tejszínhabot kevés porcukorral habbá verek és hozzákeverem a narancslikőrt.
Tálalásnál bőven megszórom porcukorral a sütit és tejszínhabot kínálok hozzá.
Növelhetjük az ízhatást ha málnával vagy bármilyen gyümölccsel megszórjuk a tejszínhabot.







14 megjegyzés:

  1. Olyan gyonyoruen tudod talalni meg a legegyszerubb sutemenyeket is! Nagyon jol nez ki ez is. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon klassz lett, ámbár szerintem inkább kuglóf.... De annak is szuper!!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Roza:)
      Bármilyen formában ki lehet sütni , a tésztája pedig inkább piskóta jellegű ezért neveztem el tortának.

      Törlés
  3. Huh, de kis egyszerű és milyen nagyszerű! Ha valaki nekem elkészítené...! :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Máris küldöm neked virtuálisan , sajnos csak így tudom:))

      Törlés
  4. Olyan szép fotók és az a villa! :) A sütemény nagyon könnyű és tökéletes alany, mikor az ember édességre vágyik hirtelen. Én és a gyerekek reggelire is szívesen fogyasztanánk lekvárra vagy nutellával! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Barbi:)
      Nagyon jó ötlet a nutella és a lekvár is.
      Igazán jól illene a sütihez:))

      Törlés
  5. De jól néz ki! Egy kis vanília fagyit eltudnék még képzelni mellé :)

    VálaszTörlés
  6. De szép Mónika:) S milyen különleges:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól néz ki, igazán fincsi lehet! :) És olyan szépen fotóztad! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm:))
      Lassan lassan csak megtanulok fotózni is!
      A te képeid is nagyon szépek én nagyon szeretem őket:))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...