2013. október 29., kedd

Turai Schossberger kastély



 " Látszólag romos épület emelkedik felém. A kintről beszűrődő fények, a szokatlan terek, a falakból áradó hűvös levegő azonnal hatalmába kerít. Egyszerre az az érzésem támad, hogy egy elhagyatott kastély alvó világába érkeztem.

A magas dór oszlopok, a festett mennyezetű csigalépcső, a téglakémények, a kovácsoltvas díszrácsok, a tornyok, a díszbádog csúcsdíszek, a tetőablakok magukkal ragadnak, és tovaröpítenek a századforduló nagyúri világába.

A régi pompát ugyan por és törmelék lepi, egyszerre mégis életre kel körülöttem minden. Összemosódik a múlt és a jelen, és ennek most én is részese vagyok."


 

Pontosan ezek a gondolat sorok keringtek a fejembe amikor a kastély előtt álltam.
Csak álltam álltam és néztem ezt a gyönyörű csodát.
....... és ez a csoda itt van Magyarországon Turán.
Hál-istennek már van méltó tulajdonosa aki az Acsa-újlaki kastély  is gyönyörűen felújította.
Bizakodom benne hogy hamarosan ez a kastély is felújításra kerül.
Bár rám romosan is nagy hatással volt imádom:))
Kastélyban híres fotósok munkái készülnek és neves filmeket is forgattak már és fogatni is fognak. Akit érdekel a téma, az elolvashatja a Weboldalukon.

Én most egy pár képet szeretnék nektek megmutatni a kastélyról  amit a hétvégén készítettem nektek, azzal a céllal hátha kedvet kaptok és ellátogattok a kastélyhoz egy szép napos hétvégén.

























































































2 megjegyzés:

  1. Sokszor eszembe jut, hogy bár abban a korban éltem volna, amikor ez a kastély teljes pompájában ragyogott :) Már fűzöm is meg Hercit, h menjünk el megnézni, köszi az ötletet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Petra!
      Nagyon szép a kastély igazi varázsa van. Örülök hogy kedvet csináltam egy kiránduláshoz, remélem nektek is tetszeni fog.
      Én először egy képet láttam a kastélyról, Tücsökbogár blog írónőjének Anita face oldalán, nekem ő csinált kedvet a látogatáshoz:))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...