2013. október 11., péntek

Zöldségpörkölt Spenótos Polentával



Hozzávalók:
5-6 dkg vaj
1 db vöröshagyma finomra vágva
kb 1 kg zöldségféle vegyesen, évszaknak megfelelően
Ízlés szerint: só , pirospaprika, bors

Elkészítése :
A zöldségeket megtisztítottam és hasonló darabokra vágtam.
Vajat felolvasztottam egy lábasba és megfuttattam rajta a finomra vágott hagymát.
Hozzáadtam a zöldségeket , ízlés szerint fűszereztem , kevés vízzel felöntöttem és puhára pároltam.
Amikor megpuhultak a zöldségek, csak akkor adtam hozzá a pirospaprikát, amivel óvatosan összekevertem és forraltam rajta egyet. A végén még utána lehet fűszerezni sóval borssal ha szükség van rá. Általában vajas-galuskával  tálalom , de most spenótleveles polentát készítettem hozzá.

Spenótos polenta készítése :
Egy nagyobb maréknyi spenótot apróra vágtam.
6 deci forrásban lévő vízbe , 10 dkg kukoricadara és 1 teáskanál só keverékét folyamatos  keveréssel hozzáadom a vízhez.
Hozzákeverem a spenótot 1 evőkanál olajat  és addig keverem állandóan míg be nem sűrűsödik, majd kb 5-7 percig még főzöm , de állandóan keverem hogy ne hogy leégjen.
Végül szilikonos formákba öntöm , ( ha nincs ilyen formánk akkor egy olajjal kikent kerámia lapos edénybe is kiönthetjük és kihűlés után szeleteljük )
Amikor kihűlt kifordítom a formából és zöldségpörkölttel tálalom.





Jó étvágyat !

4 megjegyzés:

  1. Annyira mutatós a polenta így formázva, nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  2. nekem is nagyon tetszik ! ráadásul imádjuk a polentát :)

    VálaszTörlés
  3. Ez a puliszka nagyon mutatós, s még spenóttal is készült:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...