2013. november 18., hétfő

Mentás-Csokoládés Torta

Lányom névnapjára készítettem. Biankám csak a mentával kombinált csoki tortát szereti, ezért minden évbe fel van adva a lecke nekem hogy újabb és újabb menta-csoki tortát találjak ki.
A végeredménnyel mindenki meg volt elégedve, nagyon finom lett.





Hozzávalók :
30 x 30 x 8 cm-es tortaforma
6 db nagyobb tojásból készült  Csokoládés-piskóta

                                          Mentás csokoládés-krém hozzávalói :
                                                            3 deci tejszínhab
1 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix instant 20 grm
ízlés szerint porcukor kb 10 deka
25 deka fehér-csokoládé
1 evk. olaj
25 deka mascarpone
2 evőkanál ,, menthe verte sirup " - szörp
( Lidl-ben kapható )
1 teáskanál menta aroma

Vegyes csokoládé forgács kb 30-35 deka a torta beszórásához.
( Metróban kapható )
  
Elkészítése :
 Elkészítem a csokoládés piskótát , ha kihűlt négy részre vágom.
Elkészítem a krémet.  A mascarponét a porcukorral habosra keverem.
Egy másik hideg fém tálba habbá verem a tejszínt a zselatinnal és hozzá keverem kis adagokban a mascarponés krémhez.
Fehér-csokoládét az olajjal együtt langyosra melegítem a mikróba és ezt is hozzá keverem a krémhez.
Végül még mindig habverővel hozzá keverem az aromákat.
Sziruptól zöld színe lesz ezért én most nem tettem bele ételfestéket.
A tortámat össze töltöm  és az oldalát és a tetejét is bevonom a krémmel.
Berakom a hűtőbe kb 1 órára dermedni.
Később már alá lehet nyúlni a torta alá és egyszerűen beszórom forgácsolt csokoládéval mindenütt.
Ha elkészültem a beszórással szintén a hűtőbe rakom.

 



10 megjegyzés:

  1. Sok boldogságot a lánykádnak! Nagyon szép és finom tortát készítettél, bár őszintén megmondva mentás ízű édességet nem sokszor ettem még.

    VálaszTörlés
  2. Most mar ertheto, miert szerepel a hazilag keszitett After Eight receptje a blogodon. :)
    Nekem is nagyon tetszik ez a torta, es szogletes tortaformaban keszitve igazan elegans lett.Boldog nevnapot a lanyodnak utolag is!

    VálaszTörlés
  3. Ez aztán csodaszép torta lett! Biztos nagyon finom is! Jó kis ízpárosítás :)

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű!!! Isten éltesse Biankát sokáig! :) <3

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm lányok Biankám nevében is:))

    VálaszTörlés
  6. Nagyon boldog névnapot utólag is Biankának, szuper tortát sütöttél! :) El is hiszem, hogy mindenki meg volt vele elégedve, nagyon-nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  7. Szia!

    Had kerdezzek, valamit, ami nekem akarahogy is nezem, de nem tiszta a receptben.En is cukrasz vagyok, es mivel paron imadja a mentolos dolgokat, ezert magyon orultem mikor ratalaltam erre a receptre..
    De egy valamit nem ertem, a kepen a tortad kremje zold!
    De az hogy marad zold, ha a krembe beleteszzuk a csokit, akarhogy is nezzuk a barna erosebb szin, kiuti a zoldet, es nalam is ez tortent, nekem meg zoldes aranyalat sinsen nemhogy zold!
    En etelfesteket raktam, bele,mert azt a verde syrupot, sehol se talaltam...lidlibe se volt...annak van ilyen eros szine?
    Koszi a valaszt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ÓÓÓ.. de jó hogy írtál!!!!
      Véletlenül étcsokit írtam fehér-csokoládé helyett,
      Bocsánat nem szoktam elírni semmit, de most ez történt:))
      Máris javítom:))
      Verde syrupot csak tavasszal szokták árulni a Lidl-ben nem tudom miért:)
      Egyébként nagyon jó és erős színe van, de helyettesíthető zöld ételfestékkel:))
      . . . és egyébként étcsokoládésan ízlett?

      Törlés
  8. Nagyon jo lett, igazi afteres ize van, igy etcsokival, de legkozelebb kiprobalom feherbol is...
    Nekem magyon tetszett, ez a zold krem-barna piskota kombinacio, ugyhogy azert is irtam, mert ugy szerettem volna h olyan legyen.
    De azert igy is el fog fogyni:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...