2013. november 19., kedd

Morzsa Torta





A recept a Váncza projektemből való ,2013  június 23 -án került sor a recept elkészítésére .
Sajnos akkor 1/8 adagra csökkentett adagot készítettem el és nem sikerült tökéletesen.
A projektben olvashatok az akkori tapasztalataimról.
Nagyon morzsolódott a tésztája és alig akart kijönni a formából.
Már akkor elhatároztam hogy újra elfogom készíteni.




A recepten semmit nem változtattam és teljes adagban készítettem el.
Nagyon gyorsan összeállítottam a tésztát és a 3/4-részét egy kiolajozott , kilisztezett 20x30x7 cm-es kerámia tepsibe nyomkodtam.
Nem nyújtottam , csak a kezemmel egyenletesen elnyomkodtam a tepsiben.
 50 deka szilvalekvárt össze kevertem 6 deka darált keksszel és ezt kentem rá a tésztára.
Végül a maradék tésztából hengereket sodortam és a szilvás tészta tetejét berácsoztam vele.
Előmelegített ( gáz 3. ) - fokozaton 50 percig sütöttem, majd amikor teljesen kihűlt szépen kitudtam venni a tepsiből és felszeleteltem.
Most nagyon jól sikerült, pihe-puha lett a tésztája és egyáltalán nem morzsolódott.
Soha nem szabad feladni, mert nem a recept rossz, csak lehet hogy én voltam fáradt , vagy rosszul számoltam ki a csökkentett adag mennyiségét!
 Minden esetre most tökéletesen sikerült és nagyon finom volt, csak ajánlani tudom hogy próbáljátok ki, biztosan nem fogjátok megbánni.

A receptet a linkre kattintva találjátok :)) 



5 megjegyzés:

  1. Húh, de szép lett és az az angyalka is nagyon cuki! :)

    VálaszTörlés
  2. Finom lehet:) Igazi karácsonyi hangulatú a fotód:)

    VálaszTörlés
  3. Guszta, szeretem a szilvalekváros sütiket! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...